Sammanfattning: One Tree Hill (säsong 5)

 
Handling: This series follows the eventful lives of some high-school kids in Tree Hill, a small but not too quiet town in North Carolina, where the greatest source of pride is the high school basketball team, the Ravens.
 

Favoritavsnitt: Avsnittet då Lucas och Lindsey nästan gifte sig. Tyckte det var spännande för att Jamie blev kidnappad, och blev hur glad som helst när Lindsey lämnade Lucas. Har vart emot de två HELA säsongen...!!

Favoritkaraktär: Vet inte riktigt, möjligtvis Brooke? Kändes som att hon var den enda som var snäll, godhjärtad och tänkte på andra före sig själv i denna säsongen. Älskade verkligen henne!

Gillade även Quentin, tyckte han var rolig och sååå gullig med Jamie... :P

Favoritship: Ååh Peyton och Lucas. Helt klart. De har gått igenom så mycket tillsammans, de förtjänar varann, och jag hoppas att Lucas inser det i nästa säsong. För den där cliffhangern i sista avsnittet allstå, woof. TYPISKT One Tree Hill.

Bäst i säsongen: Jag älskade att Brooke ville adoptera, och att hon fick ta hand om Angie. Tyckte det var en av de mest rörande sakerna i säsongen. Brooke skulle verkligen vara den bästa mamman och jag hoppas att hon får adoptera eller att hon får ett eget barn under seriens gång. Hon förtjänar det så!

En till sak som jag fann rörande var förhållandet mellan Jamie och Dan. Det är så gulligt att Jamie älskar honom så, trots att hans föräldrar sagt åt honom att han är farlig och har gjort dåliga saker. Som exempelvis då Jamie skrev det där tack-brevet till honom. Jag tyckte så himla synd om Dan då, men hatar honom ändå, för det han gjorde mot Kieth. Jag liksom vill förlåta honom, men skulle aldrig kunna!

Värst i säsongen: De första avsnitten var hemska... Först så blev jag lite shockad över att det var fyra år i framtiden, sen så var de bara SÅ. HIMLA. DEPRIMERANDE. Asså herregud, verkligen DARK. Höll nästan på att ge upp där ett tag, men som tur var så vände det på sig och återgick till det gamla vanliga :)

Övriga synpunkter: Har nog inget att säga mer än att jag HOPPAS till Gud att det är Peyton som Lucas pratar med i slutet av sista avsnittet. För jag bara orkar inte med han o Lindsey igen... -.-

Säsong 5 får betyget 7/10 från mig. Nu kör jag igång med säsong 6! Hörs senare! ;)

/Hennie

Postat av: Elsa

One Tree Hill är så bra! Håller med om att början av säsong fem var väldigt deprimerande, efter vad som hände med Natham och allt.
När jag såg detta så shippade jag också Peyton och Lucas, deras lilla romans började ju ändå redan i första avsnittet, så känns ju lite som att de två hör ihop.

Svar: Jaa! Hittills i säsong sex (har sett fem avsnitt so far) så verkar de så himla söta... Hoppas att det håller i sig ett tag nu.. :3
Hennie Skareng

2014-08-01 @ 17:20:13
URL: http://www.gillafilm.devote.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Dan är en av mina favoritkaraktärer... speciellt från säsong 7 och fram... Alltid så fin med jamie<3

Svar: Ja, jag håller med... Tycker så synd om honom, hoppas att han kan få vara med i åtminstone en liiten del av Jamie's liv.. :3
Hennie Skareng

2014-08-01 @ 19:51:26
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback