Christmas Countdown Day 3: Dieselråttor och Sjömansmöss

Hehe, fick bli två julinlägg idag (hade inte tid igår...) :P 
Well, till dag 3 så bestämde jag mig för att tipsa om min absoluta favoritjulkalender, Dieselråttor och Sjömansmöss, av anledningen att jag själv inte riktigt gillar den som går i år... Hittade alla avsnitt (tror jag) på youtube, så ska följa den parallellt med den som går på svt. 
 
Jag skulle nog inte kalla den..mysig. Men den är gullig och rolig på något sätt! Älskade den när jag var liten! Kommer ihåg att vi hade spelat in den på VHS, och att jag kollade som en galning hela tiden. :) 
 
Om ni, precis som jag, inte älskar julkalendern som går i år, så rekommenderar jag att ni kollar in denna. Om ni redan har sett den, när ni var mindre, så rekommenderar jag att ni tar en trip down memory-lane och kollar på den ändå ;) 
Annars så har vi ju Lasse Majas julkalender, och så självklart Mysteriet på Greveholm, både den gamla och nya. Dem två är lite mer åt det mysiga hållet, skulle jag säga :) Även Tjuvarnas Jul... 
 
Ha en bra kväll, så hörs vi imorn! 
 
/Hennie
 

Postat av: Åse

Åh vad härligt, jag har inte sett denna på superlänge! Hemma ser vi "mysteriet på greveholm" och "sunes jul" varje december! :D

Svar: Har faktiskt inte sett Sunes jul, men ääälskar Mysteriet på greveholm ;)
Hennie Skareng

2014-12-04 @ 00:40:25
URL: http://cupcaketv.blogg.se
Postat av: Karin

Jag ska nog se på Trolltider igen, den finns på SVT:s öppna arkiv. En av mina favoriter tillsammans med Pelle Svanslös och Sunes Jul.

Svar: Ååh älskar trolltider :3
Hennie Skareng

2014-12-04 @ 10:54:27
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

kommer ihåg att alla älskade den julkalendern när jag gick i trean (tror jag) men jag gillade den inte ens lite. sunes jul är min favorit.. :)

Svar: Haha, alla verkar älska Sunes jul, men själv har jag inte sett den... xP
Hennie Skareng

2014-12-04 @ 19:52:40
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Klara

DIselråttor och sjömansmöss är fortfarande en julkalender som jag minns som jättespännande! Mysteriet på Greveholm är också en av mina favoriter! :)

2014-12-05 @ 21:10:10
URL: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback