Bokrecension: The Fault In Our Stars

Titel: (Eng) The Fault In Our Stars, (Sve) Förr Eller Senare Exploderar Jag
Utgivningsår: 2012
Sidor: 313
Betyg (från mig): 4/5
Handling: Hazel och Gus är två ovanliga tonåringar som har en hel del gemensamt; en kvick och syrlig humor, ett förakt för det traditionella och en kärlek som tar med dem - och oss - på en oförglömlig resa.
 
Mina tankar: (detta är vad jag skrev på goodreads.com, så tyvärr är det på engelska) 

I really enjoyed reading this book, as it definitely was out of my 'comfort zone' and I usually do not go for books like TFIOS. But it was surprisingly good. Funny, kind of poetic, sad, beautiful, and well, I guess, life-changing on a certain level. Or, well... I would'nt go as far as life-changing, but it made me think. And made me want to spend more time with my mom and dad, and just take more pictures, to keep as a memory from some moments in my life that are worth remembering... 

 

Well well, I liked it. It was actually funny at some points and contained plot-twists that i really wasnt expecting, at all. But a tiiiny but to uneventfull for my taste, as I usually read fantasy/action books. That's why I gave it a four, instead of a five. But i DEFINITELY recommend it! :)

 

Kommer snart se filmen på bio också, så recension på även den, samt jämförelser mellan boken och filmen, läggs upp snart :) 

/Hennie


Postat av: Elsa

Jag tyckte om boken men gillade nog filmen ännu bättre. Allt blir bättre med lite tillagd musik, känslan blir bättre!

Svar: Jo, för första gången nånsin så tror nog jag med att jag kommer föredra filmen över boken. Den var aaaningens för tråkig för min smak, så tror att jag kommer gilla filmen :)
Hennie Skareng

2014-07-27 @ 15:58:12
URL: http://www.gillafilm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback