Sammanfattning: Heroes (säsong 4)

Handling: Upplev spänning, mystik, och elektrifierande vändningar, såsom denna häpnadsväckande serie följer till synes obesläktade vanliga människor runt om i världen som upptäcker att de har extraordinära förmågor. ¨

 

Favoritavsnitt+favoritkaraktär: 4x19 tror jag faktiskt. Mest för att jag inte minns att jag gillade något annat avsnitt särskilt mycket, och för att jag faktiskt verkligen gillade säsongsavslutningen. Självklart lämnade de oss med en cliffhanger, efter att än en gång räddat världen. 

Som jag kommer att nämna även senare i inlägget, så ÄLSKADE jag Sylar i detta avsnitt. Han var verkligen hjältemodig, och satte andra före sig själv. Visst han har varit helt hjärtlös i alla andra säsonger, inklusive denna. Men efter att han spenderat alla de "åren" ensam i sitt lilla mentala fängelse, så verkade det verkligen som att han hade växt och ångrade allt det han gjorde. Därför var han nog även min favoritkaraktär under denna säsong. Dessutom så älskar jag Zachary Quinto… ;)

 

Favoritship: Ehm, jag tror nog inte att jag riktigt hade något. Möjligtvis Emma och Peter, trots att de förblev vänner under hela säsongen. Men tyckte nog ändå att de hade någorlunda kemi… Så varför inte? :P Annars skulle jag nog säga Noah och Lauren, för jag gillade aldrig han och Sandra tillsammans. Det kändes inte som att de hade någon kemi what so ever.   

 

Bäst i säsongen: Sylar, Sylar, Sylar… Som jag skrev lite tidigare så gillade jag honom, i alla fall i de sista två avsnitten. Då Peter, till en viss del, förlät Sylar för allt han gjort. Det var liksom sött. :3 Har alltid hejat lite på honom, och bara vetat att han tillslut skulle ändra på sig och ångra det han gjort. Så halleluja till mig som fick som jag ville .. :) 

 

Var dessutom MYCKET glad att Hiro överlevde :D Han har alltid varit en av mina favoriter i serien, så HIMLA gullig!

 

Värst i säsongen: Ja, jag vet inte varför men de första tretton avsnitten var så SJUKT sega och tråkiga. Jag fick inte samma känsla som jag fått av de tidigare säsongerna, och jag föll inte riktigt för hela Samuel och cirkus-storyn. Dock så tyckte jag att det vände på sig under de sista avsnitten. Men ändå.. Det tog mig säkert två månader att beta av första halvan av säsongen. 

 

Övriga synpunkter: Säsongen får poängen 6/10, men ENDAST för att jag gillade Sylar och för att de sista avsnitten var bra. Annars så var säsongen ingen höjdare, i jämförelse med de första tre säsongerna som jag AVGUDADE. 

 
 

 

Ser mycket framemot den s.k. 'spin-offen' "Heroes: Reborn" som får premiär på NBC 2015. Jag hoppas att vi får se många från de gamla karaktärerna och att den är minst lika bra som Heroes var.

 

 

/Hennie


Postat av: Emelie Karlsson

Juste Zachary Quinto var med i Heroes, det hade man glömt bort, nästan värt att kolla igenom säsongerna bara för honom hehe

Svar: Jaaa, det tycker jag verkligen att du ska göra! Verkligen en sevärd serie :3
Hennie Skareng

2014-08-01 @ 15:43:34
URL: http://fiktivaem.blogg.se/
Postat av: Emelie Karlsson

Jag var en av dom som aldrig riktigt visste vad Heroes var, alla mina kompisar kollade på det, men inte jag. Så jag känner mig nästan tvingad nu att se serien, haha

Svar: Ja, den har verkligen något speciellt, som jag inte stött på det i någon annan serie.. :) Dessutom är Zachary Quinto's roll världens mest underhållande psykopat... XD
Hennie Skareng

2014-08-01 @ 21:07:48
URL: http://fiktivaem.blogg.se/
Postat av: Emelie Karlsson

Haha! Får väl ta och titta på Heroes, så att jag får se Quinto som en "underhållande psykopat" haha, föresten, har du några filmtips eller något? Tänkte kollade på något ikväll, men vet inte vad!

Svar: Åååh svår fråga! ;) The Impossible, Divergent, The Heat, Red Eye, The Call, Harry Poootter serien ;) Hehe, är värdelös på filmtips :P Men kanske du hittar nåt du gillar ;)
Hennie Skareng

2014-08-01 @ 21:13:19
URL: http://fiktivaem.blogg.se/
Postat av: Emelie Karlsson

Hmm, kanske ska ta och se Harry Potter-filmerna, har endast sett två st, hehe whoops. Men tack så mycket!!

Svar: Ja men det måste du göra! Är verkligen fantastiska filmer, de två första är liteee mer riktade till barn, men de växer verkligen och blir så sjukt bra! :D
Hennie Skareng

2014-08-01 @ 21:41:34
URL: http://fiktivaem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback