Veckans serietips: The Last Ship

Har bestämt mig för att göra "Veckans serietips" fr.o.m nu. Typ varje måndag eller ngt sådant :) 
 
Handling: Efter en global pandemi dödar möjligen mer än 50% av världens befolkning så tvingas besättningen (bestående av 217 män och kvinnor) i ett ensamt opåverkat US Navy skepp att försöka hitta ett botemedel och stoppa viruset för att rädda mänskligheten. 
 

Mina åsikter och tankar: Jag har sett de fyra första avsnitten av The Last Ship, som hade premiär den 22 Juni i år. Hittills så verkar serien relativt bra. Eftersom att det bara har sänts fyra avsnitt, så har den ju bara börjat. Jag förmodar alltså att det bara kommer att bli mer och mer spännande.
Jag som gillar apokalyps-aktiga serier/filmer tycker det även är skönt att det för en gång skull inte involverar ett virus som förvandlar mänskligheten till zombies, för det är jag sjuuukt trött på. Dessutom passar det inte mig alls! 
Tror att serien skulle passa för de som gillar postapokalyptisk fiktion blandat med drama, även för de som är som mig och inte klarar av serier som The Walking Dead. Detta är en mildare version. Icke mardröms-givande :P
 
Dessutom så ser vi Eric Dane och Rhona Mitra i huvudrollerna. Eric Dane känner jag igen ifrån Charmed som Phoebes pojkvän Jason, och Rhona Mitra känner jag igen från The Gates, en serie jag tröttnade på efter nyheten att den lagts ned.   
 
I övrigt så är detta en serie jag rekommenderar, den är helt okej, men lär väl bli ännu bättre! ;) Den kommer i alla fall att stå på mitt serieschema nu under sommarn :P Vet dock inte om denna serie får en andra säsong? Beror ju förstås på om de hittar ett vaccin eller inte, men om de gör det, så kanske det blir svårt att klämma ut en till säsong!
Nu ska jag sluta babbla! Bye bye, solong, see ya! 
 
/Hennie
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback