Fredag: Film-marathon, cosplay...

Halloj på er alla! 
Hade inget annat kul att skriva om så tänkte ge er en liten uppdatering på vårt lilla film-marathon! 
 
Alla filmerna: 
Star Wars
The Hunger Games
Lord of The Rings
The Hobbit
Pirates of the Carribean
Jurassic Park
 
Ikväll så kollade vi klart på Catching Fire! Becka lägger ut en recension på den senare, eftersom att hon inte hade sett den innan :) 
 
Och så hann vi påbörja The Fellowship of the Ring (Lord of the Rings #1). Vi fortsätter imorn och lär väl se klart ettan, och hinna påbörja tvåan :) 
 
Att ha sådanna här marathon med en kompis/syskon/sig själv, är verkligen något vi rekommenderar. JÄTTEMYSIGT att bara släcka ner, tända ljus, dricka te och äta godis framför en film+lite småprat vid sidan om :) 
 
...
Cosplay-photoshoot..?
 
Att bro på småprat, jag och Becka har precis börjat planera in en liten photoshoot som hon och jag kommer ha nu i vinter :) Kändes som att det var dags för mig och henne att cosplaya litegrann ;)  
 
För Rebecka har vi bestämt Arwen från Lord of the Rings. Har redan börjat fila på kostymer och sånt! Hon kommer ju färga håret ännu mörkare, så färgen kommer matcha Arwens perfeekt :) Dock så har vi inte kommit på så mkt mer åt henne... Några ideer till en mörkhårig, blåögd och blek tjej? :) 
 
För mig själv så har vi faktiskt kommit på en del. Jag tänkte köra på lite Harry Potter-tema till den första(det ska rebecka oxå göra, fast ingen speciell karaktär från filmerna)! Ska beställa hem lite halsdukar, mantlar, obv en trollstav o.s.v. :)
Tänkte också, eftersom att jag ska färga håret brun-rött ganska snart, cosplaya Clary Fray från The Mortal Instruments. Måla på lite runor, locka håret och slänga på en läderjacka=klappat och klart!
SIst men inte minst, så tänkte jag eventuellt göra Katniss Everdeen från Hungerspelen, medan jag väl har mitt bruna hår. Har redan en bra jacka, stövlar och byxor, OCH Mockingjay-broschen, så det skulle nog vara kul :) Skulle dock vilja ha en pilbåge också... Får se om jag kan beställa det...
 
MEN men, var väl allt jag hade att säga :) 
 
Hoppas att även ni har en bra helg så hörs vi lite senare ;)
 
/Hennie
 

Postat av: Elsa

Låter som en jätte kul ide med ett cosplay photoshoot! Går ju ettan i Foto/film så nu blev jag lite inspirerad :)

Svar: Hahaa ska bli jättekul! Får se till att posta bilderna på bloggen när vi är klara ;)
Hennie Skareng

2014-11-15 @ 10:02:51
URL: http://www.gillafilm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback