Once Upon A Time, Revenge & The Vampire Diaries

 

 

Once Upon A Time: 4x06 "Family Business"

 

Skönt att få veta lite mer om snödrottningen och hennes uppsåt! Har dock svårt att tycka att hon är särskilt ond. Visst kanske hon inte använder rätt metoder, men allt hon vill är att ha en familj, vilket är rätt så tragiskt...

Även kul att veta om att Belle och Anna har ett förflutet. Gillar OUAT's små flashbacks hela tiden. För varje gång så kan man se lite tydligare hur alla historier hänger ihop och hur karaktärernas liv är sammanflätade! 

 

Gillar Frozen-storyn rätt så mycket hittills. Känns som nånting "nytt"! För måste säga att hela grejen med Selena inte riktigt var min favorit… 

Aja, ska bli kul att fortsätta följa dessa nya karaktärer :) 

 

Revenge: 4x06 "Damage"

 

Asdjflkhsjs!!!!! *hur jag känner just nu* 

Okej, visst! Emily, på någon nivå kanske jag förstår att du vill ha sanningen om din far först, men nu har det fan gått för långt. Nolan har nu fått lida bara för att hon vill leka detektiv. Och David är så av banan för att han tror att hans dotter är död, men ändå så fortsätter hon larva sig. 

Det är dags för en återförening! 

Dock så är det ju lite småspännande att få veta mer om vad som har hänt David… Verkar nu även som att Jack och hans partner är honom på spåren! 

 

Känns skönt att Charlotte använder sitt sunda förnuft, i alla fall till en viss del, genom att be Emily om hjälp och konfrontera Victoria. Undrar dock vad som var i brevet som Emily hade lagt i hennes väska…?

Förresten, visste Daniel att Emily egentligen är Amanda? Eller var det det som Charlotte berättade för honom i detta avsnittet? Hehe, känner mig lite glömsk…

 

Btw, saknar den gamla Daniel… Den Daniel som var med i säsong ett. Den söta, snälla, godhjärtade killen som förälskade sig i Emily. Vill ha honom tillbaka… 

 

The Vampire Diaries: 6x05 "The World Has Turned and Left Me Here"

 

Jag är otroligt glad över hur bra TVD faktiskt är just nu! Älskar att Damon är tillbaka. Meeen jag vill ju se han och Elena ihop, men det verkar ju något problematiskt nu när hon inte minns att hon älskat honom och har en annan kille på kroken. Får se hur det löser sig…

 

Är dock orolig för att Bonnie kanske är död…? Antingen så är hon det och ja… Då är det nog sista droppen för henne. ELLER så återuppstår hon igen, precis som han killen som var inlåst där (gud, är så dålig med namn haha) eftersom att meningen är att ingen ska kunna dö i det där 'fängelset'. Förstår ni hur jag tänker? 

Haha, antar att vi får se... 

 

Skumt med Alarics tjej också... Går hon på verbana kanske? I så fall, varför? Vet hon om vampyrer o allt? 

 

/Hennie


Postat av: Maja - böcker, tv/film, musik och vardag

Tycker att Once Upon a Time är så mycket bättre den här säsongen än förra, tycker verkligen att de lyckats bra med Frozen elementen i storyn och den blir bara bättre och bättre och jag älskar OUaT Anna och Kristoff, så roliga människor alltså, och jag vill bara att Robin och Regina ska få bli lyckliga nån gång!!! Vet inte heller vad jag tycker om snödrottningen som den riktigt onda, visst jag tycker hon är sjukt irriterande, men hon är som sagt mer tragisk än rent ond... Är riktigt nöjd och glad med säsongen hittills i alla fall!

Svar: Jag med! Kändes, somsagt, bara blabla med Selena. Frozen känns nu som en frisk fläkt :) Speciellt med allt annat som händer vid sidan om, som Regina och Robin, och Hook och Emma :) :) <3
Hennie Skareng

2014-11-04 @ 16:20:24
URL: http://wereallstoriesintheend.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback