Veckans serier

Tyvärr så har varken jag eller Becka haft tid/ork att lägga upp något på bloggen under de senaste dagarna; förlåt för det! Ni får ta detta som kompensation! 
 
Dock är väl det kanske inte just veckans serier, men serier som jag sett den här veckan.. :P
 
Once Upon a Time: 4x04 Breaking Glass

Ännu ett superbra avsnitt av OUAT! Kul med fler tillbakablickar ifrån Emmas barndom. Och superspännande där på slutet när hon och Hook spelade upp bandet! Som jag själv redan hade anat, så hade snödrottningen varit en av Emmas fostermammor alltså. Det lär väl också förklara bilderna som de hittade på de två. Antagligen så hade Emma sett henne när hon kommit till Storybrooke, och sedan konfronterat henne…? Och att snödrottningen då tagit bort hennes minnen av någon anledning… Hoppas vi får lite svar i nästa avsnitt! 

 

Jättekul att få se Elizabeth Mitchell och Giancarlo Esposito jobba tillsammans igen, trots att det i princip bara var en scen. Har saknat de båda sedan Revolution lades ner! 

 

Revenge: 4x04 Repercussions

Vilket epic slut, när David satt och skrev i sin dagbok. Tydligen så ska han nu börja smida sina planer och skaffa hämnd för Amanda. Är det bara jag, eller verkar han lite...off? Typ, som att flera år av ensamhet VERKLIGEN har påverkat honom?

 

Den där Louise som har hängt på Daniel i de senaste avsnitten verkar ju heeelt av banan. Ska bli kul att följa hennes karaktär dock, och se vad hon har för planer för Grayson-familjen. ;)

 

How To Get Away With Murder: 1x05 We're not friends

Jag älskar verkligen How To Get Away With Murder! Gillar att de har ett lite mindre fall i varje avsnitt, tillsammans med Lila Stangard-fallet. Och alla framtidsblickar, som parallellt med det som händer i "nutid" förklarar små saker hela tiden. 

Jag vet inte riktigt vad man ska tro! Tydligen så mördar ju ungdomarna Sam i "framtiden", och anledningen till detta är knutet till Rebecka. Frågan är om Sam mördade Lila? Kanske så är det så att Rebecka anklagar honom för att ha gjort det, och för att skydda sig själv så försöker han mörda Rebecka. Men DÅ för att skydda Rebecka så råkar ungdomarna (Wes, Lauren och dem) döda Sam. Något i den stilen är vad jag gissar på! Men man vet ju aldrig vad som kan hända! ;)   

 

The 100: 2x01 "The 48" 

Äntligen så är the 100 tillbaka! Skitbra avsnitt. Nu har vi fått veta lite om människorna från Mount Weather. Trots att de verkar bra på ytan, så tror jag att det är något skumt med dem dock. 

SKÖNT att veta att Bellamy och Finn överlevde i alla fall! Var orolig ett tag där! 

Supercreepy med den där mannen, eller som Octavia sa; monstret! Vem fan var det?! Kanske nån muterad människa p.g.a strålningen? 

 

/Hennie

 


Postat av: Elsa

Har saknat The 100 såå mycket! Men vad är det egentligen som pågår på det där stället där Clarke och resterande 47 pers hamnat? Mycket frågor!

Svar: Ååh jag med! Den är ju så bra... :) Och ja, huvudet bara surrar av frågor!
Hennie Skareng

2014-11-03 @ 11:22:32
URL: http://www.gillafilm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback