First Impression: Finding Carter

Handling: A teenager finds out she was abducted as a toddler and returns to her biological family.
 
Åsikter: Har varit hemma från skolan med en nasty förkylning i några dagar, så betade igår av hela 5 avsnitt av nya MTV serien "Finding Carter". 
 
Handlar om Carter Stevens som får reda på att kvinnan hon trodde var sin mamma, egentligen kidnappade henne när hon var tre år gammal. Carter tvingas återvända till hennes biologiska familj, en minst sagt stor omställning. 
 
Måste säga att jag hittills verkligen gillar serien! Tycker att handlingen är mycket intressant. Har inte riktigt sett nåt sånt i en serie förrut. 
 
Kan hända att den är lite cheesy och awkward ibland, både p.g.a skådisarna, men även dialogen. Men det stör mig egentligen inte! Tycker dock att huvudpersonen, Kathryn Prescott som spelar Carter, gör ett riktigt bra jobb ifrån sig. 
 
Hittills så gillar jag mest Carter, Max och Grant! De har jag gillat ända sedan början. Sen så har mina åsikter angående pappan och mamman ändrats helt efter att ha sett några avsnitt. Mamman börjar bli lite varmare, medan pappan blir allt mer girig för varje avsnitt... Synd! Gillade honom jättemycket i början... 
 
Tydligen så har de redan fått grönt ljus till en andra säsong, så även det är ju kul :) 
Rekommenderar Finding Carter till de som gillar familje- och tonårsdraman. 
 
Hittills så får serien betyget 7/10, men återkommer med det slutgiltiga betyget när jag sett klart säsong 1 ;) 
 
/Hennie
 
 

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

hm, jag fastnade inte för den alls...

2014-09-06 @ 16:02:51
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback