Sammanfattning: Switched at Birth (säsong 1)

 
Handling: Två tonåringar, den rika, artistiska Bay Kennish och basketspelande, döva Daphne Vasques, får reda på att de var bytta vid födseln, vilket kastar om deras liv föralltid. 

När jag började kolla på Switched at Birth så låg jag hemma i sängen med en förkylning, och letade efter någon lite larvig tjej-serie. Jag förväntade mig att Switched at Birth skulle vara i stil med The Lying Game och kanske One Tree Hill, men jag måste säga att jag blev överraskad. 
Serien är som helhet bra. Den hade flera svackor dock, såsom några irriterande karaktärer, långsamt tempo från stund till stund och så kunde den vara rätt så händelselös. MEN den, å andra sidan, hade en mycket intressant story som jag gillade att följa, och flera karaktärer, vars utveckling under seriens gång var kul att följa.
 
Vad det gäller karaktärerna så har jag mååånga åsikter. Vi kan börja med huvudkaraktärerna Bay och Daphne.
Bay tyckte jag var en rätt så stadig person genom hela säsongen, hon var varken irriterande eller superduperfantasticamazing. Men jag gillade henne måste jag säga! Tyckte hon var en av de fååå vettiga personerna i serien.
Daphne har jag egentligen inga problem med. Dock så gick hennes karaktär från charmig och intressant, till korkad och irriterande mot slutet. Men skulle gissa på att det vänder i säsong 2.
 
Och priset för sämsta föräldrarna everrr gååår tiiiill.........Katherine och John Kennish! 
Wow... Alltså dessa karaktärer... Jag hade STORA problem med dem genom i princip hela seriens gång! I alla fall John, för till skillnad från Katherine så kändes det som att hans karaktär inte utvecklades ett skit under större delen av serien. Fast båda två hanterade deras situation så otroooligt dåligt i början, jag blev sjukt irriterad. 
However, Katherine började jag långsamt men säkert gilla.
 
De jag faktiskt gillade i princip hela tiden var Daphnes mamma Regina och Daphnes bästa vän Emmett. De var gulliga, lite mer äkta karaktärer...(förutom that one time när Emmett var dum i huvudet och hade värsta rebelliska tonårsfasen..)
 
Somsagt så tyckte jag att serien kunde bli riktigt långsam från time to time. Jag förväntade mig att få mer av en WOW-känsla! Framförallt mot slutet. Eftersom att säsongen var otroligt lång (hela 30 avsnitt) så förväntade jag mig en massiv cliffhanger i sista avsnittet, eller bara att något dramatiskt skulle hända... 
 
SÅ för att avrunda denna sammanfattning ger jag säsong 1 av Switched at Birth 6/10 i betyg. Jag kommer defintivt fortsätta med den! 
 
/Hennie
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback