Bok till film: 2015

Insurgent:
Baserad på: Insurgent av Veronica Roth
Handling: Beatrice Prior must confront her inner demons and continue her fight against a powerful alliance which threatens to tear her society apart with the help from others on her side.
Medverkande:
  • Shailene Woodley as Beatrice "Tris" Prior
  • Theo James as Tobias "Four" Eaton
  • Ansel Elgort as Caleb Prior
  • Ray Stevenson as Marcus Eaton
  • Kate Winslet as Jeanine Matthews
  • Naomi Watts as Evelyn Johnson-Eaton
Premiär: 20 mars 2015
Mina tankar: Jag ser verkligen framemot Insurgent, för jag älskade boken! Men efter att ha kollat på trailern några gånger, så har jag inga höga förhoppningar om att den kommer hålla sig till boken. För som det ser ut nu, så verkar det som att Insurgent kmr avvika från boken rätt så mkt... Men men... Ser framemot den ändå :3
 
 
Cirkeln:
Baserad på: Cirkeln av
Handling: En natt när månen färgas blodröd, befinner sig sex unga tonårsflickor i en övergiven folkpark, dragna dit av en mystisk kraft. Där avslöjas en gammal profetia. De är ”De utvalda”, en grupp häxor - utsedda att rädda världen. Plötsligt är tiden i gymnasiet på liv och död - bokstavligt talat.
Medverkande: 
  • Josefin AsplundRebecka Mohlin
  • Gustav LindhElias Malmgren
  • Irma von PlatenMinoo Falk Karimi
  • Miranda FrydmanVanessa Dahl
  • Hanna Asp Ida Holmström
  • Leona AxelsenLinnéa Wallin
  • Helena EngströmAnna-Karin Nieminen
Premiär: 18 februari 2015
Mina tankar: Har hört mycket, mycket bra om den här boken, så ser framemot att få läsa den innan jag ser filmen på bio! Har höga förhoppningar! 
..Lite småkul också att några vänner till mig fick vara med som statister, och att vissa av scenerna i filmen spelades in på MIN skola ;) 
 
 
Fifty Shades of Grey:
Baserad på: Fifty Shades of Grey av E.L James
Handling: Literature student Anastasia Steele's life changes forever when she meets handsome, yet tormented, billionaire Christian Grey.
Medverkande: 
  • Dakota Johnson – Anastasia "Ana" Steele
  • Jamie Dornan – Christian Grey
  • Eloise Mumford – Katherine "Kate" Kavanagh
  • Luke Grimes – Elliot Grey
  • Rita Ora – Mia Grey
  • Victor Rasuk – José Rodriguez
Premiär: 14 februari 2015
Mina tankar: Vet inte riktigt vad jag ska säga! Har själv inte läst boken, men har hört en del om den. Mycket blandade känslor verkar folket ha! Haha, men ska väl bli underhållande att se den ändå :P
 
 
Fallen:
Baserad på: Fallen av Lauren Kate
Handling: A young girl finds herself in a reform school after therapy since she was blamed for the death of a young boy. At the school she finds herself drawn to a fellow student, unaware that he is an angel, and has loved her for thousands of years.
Medverkande:
  • Addison Timlin as Lucinda "Luce" Price
  • Jeremy Irvine as Daniel Grigori
  • Harrison Gilbertson as Cameron "Cam" Briel
  • Scout Taylor Compton as Arriane Alter
  • Lola Kirke as Penn
  • Sianoa Smit-McPhee as Molly Zane
  • Hermione Corfield as Gabbe Givens
  • Malachi Kirby as Roland Sparks
  • Joely Richardson as Sophia Bliss
  • Juliet Aubrey as Doreen Price
Premiär (USA): höst 2015
Mina tankar: Själv så har jag än inte läst boken, men ser framemot att få göra det innan jag ser filmen. Från vad jag har läst om boken och hört från andra så verkar den riktigt bra! :) Är på min"to-read" lista!  
 
/Hennie

Postat av: Karin

Läste Cirkeln när den kom ut för hade hört så mycket bra av den av mina vänner. Men herregud vad tråkig och dålig bok. Fast om man är tolv så kanske den passar.

Fifty Shades of Grey känns inte bra alls. Har inte läst boken, (eller jo, första kapitlet). Men den känns lite väl mycket ung flicka och en man med väldigt (för) stort inflytande på henne. Samt hört att språket i boken är hemskt.

Svar: Tycker helt ärligt jag med att Cirkeln är lite smålarvig, men är inte särskilt kinkig av mig i allmänhet, så tycker den är helt okej ändå ;) Kul med fantasy på svenska!
Fifty Shades har extremt dåligt språk! En kompis till mig läste den, och det lät förjäkligt! Som gjord för desperata tonåringar xP Men ska bli lite småkul att se filmen ändå... :)
Hennie Skareng

2015-01-14 @ 08:36:56
URL: http://karinsuniversum.blogg.se/
Postat av: Klara

Jag vill se Insurgent, Cirkeln och Fallen! Jag hoppas de är riktigt bra! Vad kul att lite av filmen är inspelad på din skola. :)

2015-01-15 @ 18:16:53
URL: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback