Bokrecension: The One (The Selection #3)

 Titel: The One

Författare: Kiera Cass

Utgivningsår: 2014

Mitt betyg: 8/10

Handling: When she was chosen to compete in the Selection, America never dreamed she would find herself anywhere close to the crown—or to Prince Maxon's heart. But as the end of the competition approaches, and the threats outside the palace walls grow more vicious, America realizes just how much she stands to lose—and how hard she'll have to fight for the future she wants.


The One var inte den bästa boken i serien, men den var fortfarande väldigt bra. Såsom berättelsen har rört sig framåt så har det övergått ifrån en feelgood-bok till..ja, något mycket mer seriöst och djupt. 

 

Gillade att det var mer action i den här boken. Dock fick vi på grund av det säga adjö till flera karaktärer, som jag verkligen gillade. 

 

Vad gällde karaktärerna så var nog Celeste min absoluta favorit. Där kan man snacka karaktärsutveckling. Hon gick från någon som jag hatade, till någon jag såg upp till. 

Direkt efter Celeste så kommer självklart Maxon (än en gång *swoon*), Americas familj (förutom Kota) och hennes tjänsteflickor.  

 

America själv har jag haft väldigt blandade känslor kring. I ena sekunden så älskar jag hennes ärlighet, att hon är så godhjärtad och hennes styrka och beslutsamhet. Men vad jag störde mig en del på, framförallt i The One, var att i princip alla problemen som uppstod för henne kunde ha lösts genom simpel konversation.  

 

Jag kommer verkligen att sakna the Selection. Med en värmande sorts humor, och en hjärtskärande romans så har serien fått mig att skratta, skrika och gråta. Jag förälskade mig verkligen i karaktärerna och kommer sakna dem så mycket. 

 

Tills The Heir kommer ut, d.v.s. ;) (ett inlägg om the Heir kommer sen) 

 

The One får betyget 8/10 ifrån mig, likaså får serien i helhet. 

  

/Hennie


Bra streamingsidor!

För många så är det svårt att kolla på särskilt många serier, då de inte finns så lätt tillgängliga för oss svenskar. Därför så tänkte jag rekommendera några streamingsidor som jag själv tycker är bra! 
 

www.swefilmer.com
Den absolut bästa, enligt mig, är swefilmer. De lägger upp nya avsnitt av rätt så många serier rätt så snabbt, bl.a. Pretty Little Liars, Game of Thrones, Arrow, The Vampire Diaries o.s.v. Dessutom så har de svensk text. Dock så är texten kanske inte felfri till hundra procent, men den funkar för er som har det lite svårare med engelskan. 
 
Du kan snabbt och enkelt registrera dig på sidan helt gratis, för att sedan kunna kolla, helt obegränsat, på alla deras filmer/serier. Du behöver endast ange email-address. 
 
Det är helt riskfritt. De skickar inte några meddelanden till din mail. Jag har varit medlem i över ett och ett halvt år, och inget har hänt, så somsagt; det är riskfritt. 

www.sweflix.net
 
Till skillnad från swefilmer så har denna sida inte lika många filmer/serier. Dock så är sidan väldigt proffesionellt gjord, och man kan se att de har ansträngt sig mycket på den.
 
Det är bara att registrera sig på sidan så kan man börja kolla. Precis som swefilmer, så behöver du endast skriva upp email, användernamn och lösenord. 
 
Rätt så bra kvalitet på filmerna, dock så erbjuds för det mesta endast engelsk undertext. Men om du hellre föredrar att inte ha någon text alls, så finns det alternativet.

www.dreamfilm.se
 
En av de bästa streamingsidorna! Erbjuder mååånga serier och filmer, med mycket bra kvalitet och svensk text, även den med bra kvalitet. 
 
Bara att registrera sig, med email, användarnamn och lösenord och börja kolla.   
 
/Hennie

Serietips: Komedi, drama, science fiction m.m...

Det var ett tag sedan vi gjorde ett sånt här inlägg, så kände att det var dags att göra ett till. 
!!!OBS!!! 
Inlägget är riktat till er som kanske inte kollar så mycket på serier. Ni andra har säkert redan hört talas om några av dessa serier... :P I vilket fall så hoppas vi att det hjälper! 
 
Om ni vill se våra andra serietips, så finns länkarna här(av nån anledning så syns inte texten när jag länkar de, så ni får klistra in länken i adressfältet): 
http://tvseries.webblogg.se/2014/july/serietips-komedi-tonarsdrama-science-fiction-mm-2.html
http://tvseries.webblogg.se/2014/july/serietips-komedi-tonarsdrama-science-fiction-mm-del-2-2.html
 
Komedi: New Girl

Handling:Zooey Deschanel spelar huvudrollen som den splittrade och lite excentriska Jessica Day ("Jess"), som dumpats av sin pojkvän och därefter flyttade in hos tre män med helt olika personligheter och intressen.

Övrigt: En så otroligt mysig komediserie! Skulle inte kalla den hysteriskt kul, men ändå väldigt rolig för att vara en komedi. Väldigt "färgglad" av sig och mycket lättsam!

Vad som kan vara annorlunda från andra komediserier är att det även är en del kärleksdraman o.s.v i serien. 

Vart kan man se serien?: Säsong 1-2 och några avsnitt av säsong 3 finns på www.swefilmer.com. Det brukar sändas på tv, dock inte för stunden. 

Betyg (imdB): 7,9/10

 

Fantasy: Witches Of East End

Handling: Handlar om en mor och hennes två vuxna döttrar, som båda omedvetet är familjens nästa generation av häxor, som leder till synes lugn, händelselösa moderna liv i den avskilda kuststaden East End. När en av döttrarna blir förlovad med en ung, rik nykomling, en serie händelser tvingar döttrarnas mamma att erkänna för sina döttrar att de är, i själva verket, kraftfulla och odödliga häxor.

Övrigt: En serie om tvättäkta häxor. Spännande med mycket drama och en extremt mysig stämning! 

Vart kan man se serien?: Den brukar sändas på tv 3, dock inte för stunden. Största delen av säsong 1 finns på www.dreamfilm.se. 

Betyg (imdB): 7,7/10

 

Drama: How To Get Away Murder

Handling: En grupp ambitiösa juridikstudenter och deras briljanta professor i kriminellt försvar, engagerar sig i en vriden mord komplott som förändrar deras liv föralltid.

Övrigt: En serie som nyss började och är inne på sin första säsong. Spännande, härlig handling och fantastiska skådespelare! Bl.a. Viola Davis, och Alfred Enoch som spelar Dean i Harry Potter.  Serien håller konstant ett högt tempo. 

Vart kan man se serien?: Olika streaming sidor, eller något som Netflix eller Hulu. 

Betyg (imdB): 8,3/10

 

Drama#2: Devious Maids

Handling:Väninnorna vänder sig till varandra för stöd när deras vän och kollega Flora blir mördad. Nykomlingen Marisol har hemliga motiv och när någon hon älskar blir inblandad i mordet på Flora börjar hon jobba under täckmantel för att få fram sanningen.

Övrigt: Det nya Desperate Housewives; Devious Maids. En väldigt rolig och spännande serie med myyycket drama (precis som DH). Den har en rätt så mysig och "färgstark" stämning! Definitivt sevärd! 

Vart kan man se serien?: Sänds just nu på tv11(för mer info gå till tv.nu).  Första avsnittet finns på www.swefilmer.com. 

Betyg (imdB): 7,8/10

 

 
Familjedrama: Parenthood

Handling: The lives and tragedies of the Braverman family tree.

Övrigt: Parenthood - serien sänder sista säsongen just nu. VARFÖR har den hållt så länge?  För att den ständigt har förts FRAMÅT i handlingen. Alla som älskar feel good och amerikanska familjedraman med tillhörande typisk  komedi - Parenthood är perfekt. Och den är annorlunda. Ingen familj den andra lik. Och sedan att ena har en son med Aspberger? Briljant! Något nytt händer i varje avsnitt. Något som återigen för storyn framåt. Man kan verkligen känna den här drömska familjära värmen, hur hela släkten är samlad även när de är isär.

Vart kan man se serien?: No idea, google är din vän! Finns många streamingsidor därute! ;) Sänds på amerikanska NBC, och boxarna säljs på CDON och Åhlens. 

Betyg (imdB): 8/10

 

Science Fiction: The 100

Handling: Utspelar sig 97 år efter ett kärnvapenkrig har förstört civilisationen, när ett rymdskepp med de enda mänskliga överlevande skickar 100 ungdomsbrottslingar tillbaka till jorden i hopp om att eventuellt kunna återbefolka planeten.

Övrigt: Så otroligt spännande serie! Unik handling. Varje avsnitt var intressant och hade nåt nytt att bjuda på, vilket är väldigt sällsynt i serievärlden. Man bara törstade efter mer! Bra skådisar är det också. Rekommenderar till alla som älskar sådanna här sci-fi/äventyr/action-serier.  

Vart kan man se serien?: De två första avsnitten finns på swefilmer.com. Hela säsong ett finns på dreamfilm.se. 

Betyg (imdB): 7,5/10

 

/Hennie o Becka


Jul-boktips: A Catered Christmas Cookie Exchange

Författare:Isis Crawford
Handling: The snow is falling and there's a wreath on every door in tiny Longely, New York, and that can only mean one thing: The feisty members of the Christmas Cookie Club Exchange are busy perfecting their recipes once again. And with the Baking for Life cookie contest on the line, the stakes are higher - and deadlier - than ever. Millie Piedmont is certain that Millie's Majestic Meltaways will win the competition - and when she dies in a suspicious car accident en route to the show, Bernie and Libby wonder if a rival club member may have felt the same way. Millie's niece enlists the sleuthing sisters to help her find some answers. Did someone run Millie off the road? And who stole the cookies from her car? The members of the Cookie Club appear to be grieving the loss of their friend, but Bernie and Libby start digging and are shocked to uncover a soap opera of sinister secrets and clandestine affairs. Perhaps all the back-biting, gossip, and petty jealousy were just the right ingredients to whip up a half-baked murder. Between Christmastime catering and catching a killer, Bernie and Libby may have bitten off more than they can chew. But they'll stop at nothing to get to the truth, because no holiday treat is sweeter than justice. It includes original recipes for you to try.
 

Jag var inne i stan idag och passade på att köpa hem några böcker. Så jag gick förbi Science Fiction Bokhandeln i Gamla Stan, och såg denna bok i en av hyllorna. "A Catered Christmas Cookie Exchange". Är det bara jag, eller verkar denna boken urgullig?! För det första, så är omslaget bara fantastiskt. För det andra så älskar jag själva mysterie+jultemat i boken! Dock så tror jag att hela boken beståd av flera kortare berättelser, om samma personer, och så heter de typ "A Catered Halloween" och "A Catered Birthday Party" o.s.v. Var lite oklart... :P

 

Den kostade endast 79kr, så ska åka tillbaka dit så fort som möjligt och köpa den.

Något för er..?

 

 

/Hennie

 

 

Recension: Moulin Rogue (2001)

Handling: A poet falls for a beautiful courtesan whom a jealous duke covets in this stylish musical, with music drawn from familiar 20th century sources.
 
Mina åsikter: Förra helgen fyllde min bästa kompis år, och hon firade det med en liten fest. För att runda av kvällen så bestämde vi oss för att se på film, nämligen Moulin Rouge, som jag har velat se väldigt länge. 
 
Måste säga att jag var rätt så besviken på Moulin Rouge. Jag hade ingen aning om vad den handlade om, förutom att det var en musikal. Förväntade mig en utdragen, förbjuden, trollbindande romans och ett dramatiskt slut. Visserligen så var den ju RÄTT så dramatisk, men inte på det sättet jag förväntade mig. I för sig så var det ju en musikal, och det är väl sånt man får vänta sig av just en musikal. Men i det stora hela så tyckte jag helt och hållet inte om den särskilt mycket!

Dock så var det bra skådespel, fin musik, bra handling och filmen var "roligt" gjord. Och med det så menar jag att den var väldigt...färgstark! Dock så var rätt så spretig, och lite småförrvirrande vid vissa delar. 

Ångrar dock inte att jag såg den. Känns som en sån där film som är en del av allmänbildningen, tillsammans med typ Titanic, Harry Potter och liknande.

Blev en rätt så kort recension, men men. För att avsluta detta så ger jag filmen 6/10. Rekommenderar den till er som älskar musikaler! :P 
 
/Hennie
 

Bokrecension: The Elite (The Selection #2)

 Titel: The Elite

Författare: Kiera Cass

Utgivningsår: 2013

Betyg: 7/10

Handling: The Selection began with thirty-five girls.
Now with the group narrowed down to the six Elite, the competition to win Prince Maxon's heart is fiercer than ever—and America is still struggling to decide where her heart truly lies. Is it with Maxon, who could make her life a fairy tale? Or with her first love, Aspen? 


Jag har ganska blandade känslor angående the Elite. Jag tyckte självklart att den var fantastiskt bra, men inte liika bra som sin föregångare, the Selection.

The Elite var definitivt mycket mörkare, och jag skrattade inte lika mycket som jag gjorde när jag läste the Selection. Den övergick från en feel-good serie till något lite mer seriöst och djupt (fick mig till och med att fälla en tår vid ett visst ställe...), vilket jag egentligen inte hade något emot. Fick mig bara att gilla den på ett annat sorts sätt!

 

Angående karaktärerna så måste jag säga att jag hade aaaningens svårt för America. Hon var så söt, omtänksam och ärlig i början av boken, men mina åsikter ändrades och helt plötsligt fann jag henne något irriterande. Dock så var hon så stark och målmedveten i slutet, och det fullkomligt älskade jag! Ska bli jättekul att få se den sidan av henne i The One!

 

Vad det gällde de andra karaktärerna så störde de mig allt mer och mer såsom boken gick vidare. Framförallt vad gällde kung Clarkson. Fyfaan vad jag hatar honom! Allt han gjort mot Maxon och nu mot America, bara äcklar mig. Usch!!!!

Dock så började jag gilla Aspen allt mer och mer! Men jag skulle fortfarande hellre se America med Maxon, men jag antar att vad som helst kan hända...

Och Anne, Mary och Lucy behåller sin plats i mitt hjärta! De är ju bara för söta!

 


Det var nog allt jag tänkte säga om The Elite. Ser framemot att få läsa the One! Och om du inte har läst the Selection än, så rekommenderar jag den DEFINITIVT!!!

/Hennie


Sammanfattning: Witches of East End (säsong 1)

Handling: 
Centers on the adventures of a mother and her two adult daughters, both of whom unknowingly are their family's next generation of witches, who lead seemingly quiet, uneventful modern day lives in Long Island's secluded seaside town of North Hampton. When one of the daughters becomes engaged to a young, wealthy newcomer, a series of events forces her mother to admit to her daughters they are, in fact, powerful and immortal witches.
 
Serien var somsagt supermysig! Den har en häärlig unik handling och bra skådisar. Äntligen en serie om bara tvättäkta häxor! Har saaknat det sen jag och Becka såg klart på Charmed! 
 
Over all, så tyckte jag att serien var bra. Därför tänker jag nog för det mesta fokusera på det som var lite mindre bra. 
 
Om man ska jämföra serien med just Charmed dådå, så skulle jag säga att de båda har den där mysfaktorn som jag gillar i serier. Men i Charmed så brukade man alltid lära sig något poetiskt om kärlek, fämilj, rätt och fel o.s.v. Och det var alltid lite mer realistiskt drama. Om man skulle jämföra serierna på just de fronterna så är Witches of East End i princip en billig rip-off! MEN det betyder inte att jag inte gillade den, för det gjorde jag. VERKLIGEN! Var jätteskönt att komma hem efter skolan och kura ihop sig med en kopp te och titta på nånting lättsamt och mysigt! Allt det som var halvbra i serien, tog de igen med bra effekter, snygga skådisar, mycket action samt bra och unik handling. 
 
Jag tyckte att dramat kunde ha gjorts lite mer realistiskt, och då pratar jag självklart om (liiten spoiler) Killian och Freya. Liksom de har känt varandra i fem minuter, och så helt plötsligt är de superkära. Visserligen så förklarades ju det i slutet av säsongen, men de kunde ha gjort det liiite mindre cheesy och lämnat små ledtrådar till förklaringen på allt. Förstår ni vad jag menar? :P 
 
Jag ger säsongen 7/10 i betyg! :) Rekommenderar den definitivt! 
 
SPOILER-SNACK: 
Ja, säsongen fick ett rätt så spännande slut, och lämnade oss med en liten cliffhanger! Att portalen öppnades, och så självklart det som hände med Killian och Dash nu när de fick sina krafter tillbaka. 
Vi börjar med portalen. SÅ den leder alltså till Asgard, vilket känns lite konstigt... Att det är just Asgard menar jag. För det har ju att göra med fornordisk mytologi och asatron, och sen blandat med häxor :S Känns typ, udda? Men men, blir säkert superbra! Undrar bara vem det var som stod i öppningen till portalen! Kan det ha varit den där sonen som lämnades kvar kanske? Frederick, right? :3
 
Angående Killian och Dash... Tycker det ska bli riktigt kul att se hur de båda reagerar på sina krafter! Dock så är ju Killian typ "lost at see" för stunden, vilket kanske inte är så bra (för han dog väl inte?!) :P Tyckte att Dash hanterade situationen när Killian låg där på båten, extremt barnsligt. Bara putta iväg den liksom!? Herregud skärp till dig människa *host host* häxa.  
 
Aja, det var allt! See ya! :)
/Hennie

American horror story

Nuvarande säsong är... ja. På sätt och vis börjar jag tröttna litegrann. När AHS började sändas tyckte jag verkligen om den. Obehaglig och LAGOM konstig med en fin kärlekshistoria insnörad i storyn. Men det har nog gått lite väl långt nu. Avsnitten är mest äckliga. De som skriver manuset tar i så de spricker nästan med att hålla AHS-flamman vid liv. Så mycket att de istället, i princip dödar den. CHILL OUT I say. Ni lyckades göra en grym skräck-säsong för ett par år sedan (2 & 3 var decent de med). Ta några steg bort från klippkanten nu. Innan serien snubblar till och boom. Pulver. 



Revenge 4x04 "Meteor"

 Spänningen tar KOL PÅ MIG!!!! 

 

Revenge är verkligen SKITBRA just nu! Emily vet att David lever, men David tror att hans dotter är död. Och självklart så har Victoria honom wrapped around her finger. Blir bara sååå suuur! Fyfan vad jag hatar henne! Och Charlotte… Man tycker ju att åtminstone hon borde göra nånting! 

I allt detta så måste jag även säga att jag tycker att Nolan är supergullig som vän till Emily… :) 

 

Och enligt trailern så kommer nästa veckas avsnitt bara att bli bättre! KAN KNAPPT VÄNTAA!!

/Hennie


Cristela

Ännu en amerikansk komedi, härlig! Den är "ny" på något vis. Man kan se att de har roligt under inspelningarna. Inbillar mig det åtminstone. Mysig; jag går ju inte mycket på själva skämten när det kommer till sådana här "vanliga" komedier från USA, utan på om de är lugnande och go'a att se på, om de kan framkalla åtminstone småfniss här och var :-)
 
Jag tror på den här serien trott eller ej!
 
/Rebecka 
 
 

First Impression: Witches of East End

Har precis börjat kolla på Witches of East End, är inne på andra avsnittet, och tänkte dela mina tankar om den so far :) 
 
Jag har rätt så blandade känslor! Den är bra och jag vet att jag kmr fortsätta se den och älska den. Men som alla serier har den några dåliga sidor också. 
 
Tycker att den hittills är lite smått cheesy, speciellt Freya och Ingrid. Exempelvis Freyas reaktion till att hennes mamma inte berättat nåt för henne, kändes smått överdriven. Mamman fick ju inte ens en chans att förklara... Och hennes relation med Killian känns just nu väldigt påtvingad. I för sig så vet jag ingenting om dem, men det verkar väl som att de kanske har haft nåt i det förflutna? Nåt i Freyas förra liv kanske? 
Dock så gillar jag att de är väldigt rakt på sak, och inte drar ut på allt som vissa serier gör. *oppah oppah PLL-style*
 
Meen... Serien har SJUKT mysig stämning! Äntligen än serie om tvättäkta häxor och magi. Har saknat det, får en massa Charmed-känslor.
 
Min favoritkaraktär hittills är definitivt systern till mamman, vad det nu var hon hette. Så gullig och rolig, som alla mostrar ska vara ;)
 
Ser framemot att fortsätta med serien! Återkommer med en sammanfattning på säsong 1 ;)
 
/Hennie
 

Sammanfattning: Devious Maids (säsong 2)

Tänkte först och främst bara ursäkta för den dåliga uppdateringen från mig! Har haft JÄTTEMYCKET att göra denna veckan, vilket innebar att bloggen tyvärr fick lida! Men men, fler inlägg från och med nu förhoppningsvis! 
Gud vad jag älskar den här serien! Den är verkligen skitbra, mitt nya Desperate Housewives. Om jag skulle jämföra med säsong 1, så tycker jag dessutom att denna säsong var tio gånger bättre. Och förhoppningsvis så är säsong 3 på samma nivå! 

 

Med en härlig handling, unik från flera andra, så tycker jag att Devious Maids definitivt är värd att se. Den handlar om livet kring några hushållerskor och deras arbetsgivare i Beverly Hills, helt och hållet Desperate Housewives fast ur det andra perspektivet. 

Var jag gillade mest med den andra säsongen var det konstanta höga tempot, tycker inte att det förekom en tråkig stund genom hela säsongen. Och wow, vilken cliffhanger där på slutet alltså… Men inte bara spänning, utan serien är även väldigt lättsam och "färgstark", vilket endast förstärks av den härliga musiken.   
 
Tyckte att det var mycket karaktärsutveckling i denna säsong, och mycket bra skådespel. Några nya karaktärer introducerades. Mina favoriter var nog Ethan och Ty, Nicholas, mr Kenneth och hans fru och dotter. Alla roliga karaktärer, med kul backstory! 

 

Innan jag går vidare till lite spoiler-snack, så tänkte jag säga att jag ger Devious Maids andra säsong en 8/10 i betyg :) 

 

SPOILERS: 

Ja… Hände ändå rätt så mycket i denna säsong! Blev jätteglad över att Spence och Rosie ääntligen gifte sig. Dock efter vad som hände i slutet, så blir man ju orolig. Antagligen så var det väl någon som blev skjuten, frågan är vem? Rosie? Spence? Valentina? 

 

Kul även att Zoila är gravid! Undra vems barn det är dock? Javiers eller Pablos? Själv hoppas jag på Javier, då jag gillar honom sååå mycket mer än Pablo… :/ 

 

Så sorgligt det där med Nicholas och Evelyn och Adrians son… Dock så känns det skönt att alla korten ligger på bordet nu, så att Evelyn och Adrian kan börja om på nytt, för trots att de är ett udda par så gillar jag de tillsammans. De är intressanta! 

 

Såå, för att avsluta detta så kan man lugnt säga att jag rekommenderar serien och att jag ser framemot säsong 3 :)

/Hennie


New girl 2014

Den nya säsongen är verkligen bra. Well jag har älskat ALLA säsonger. En fjantig småskum komedi. Ya ya'll know the plot by now ☆ 





Gotham

Många tv-serier just nu är råa, horribla, katastroffyllda, äckliga, rysliga. Och "Gotham" är fasiken genialisk. Jag älskar den! Grymt också att den gjorts som ett "grått dis" (färgmässigt alltså). Hemskheterna Gotham får uthärda målas upp perfekt på det viset tycker jag. Tittaren får förstå att staden inte är en kul plats att vistas i. 
 
Visst trots att Batman-filmer redan finns så hoppas jag ändå på en serie... 

The Flash

Jag kommer aldrig glömma "no ordinary family". En himla mysig superhjälte-serie var det. Ledsamt att den lades ned... 

Nåväl andra avsnittet av nya "The flash" är ute; och jag gillar den (trots olikheten med ovannämnda serie) lika mycket. Enkel handling, javisst, väntade Slut på knepiga situationer. Men like ändå! 


The Mortal Instruments-tvserie?!?!

I förrgår så släpptes den UNDERBARA nyheten om att The Mortal Instruments ska göras till en tvserie. 
Efter att filmen gjort skitdåligt ifrån sig, så fick Constantin films ta och tänka efter. Var det värt att fortsätta producera filmerna? 
Nu har Constantin Films anlitat Ed Decter (känd för bl.a. Helix) som showrunner (den person som har den kreativa auktoriteten och förvaltningsansvaret för produktionen av en tvserie), och det har bestämts att TMI-serien ska göras om till ett high-end drama.
Projektet håller just nu på att utvecklas, och man planerar att påbörja produktion i början av 2015. Isåfall lär ett pilotavsnitt vara färdigt i mars, en trailer släppas under sommaren, och förhoppningsvis få en plats på höstens tv-schema. Än så vet man dock inte vilken kanal serien kommer att sändas ifrån. 
 
“It actually makes sense to do (the novels) as a TV series,” Constantin film and TV head Martin Moszkowicz told THR. “There was so much from the book that we had to leave out of the Mortal Instruments film. In the series we'll be able to go deeper and explore this world in greater detail and depth.” 
 
Frågor som ni kanske har: 
 
Kommer skådespelarna från filmerna att medverka i tvserien? 
Man vet aldrig, men det lutar troligtvis mot att de inte kommer göra det. Möjligtvis att vissa vill medverka i projektet, men tror nog att Constantin kommer anse att det blir bättre med en nystart, och dra ett streck över allt som hade med TMI-filmen att göra.  
 
Kommer serien att starta direkt från bok 2, City Of Ashes? 
Somsagt, så kommer Constantin troligtvis vilja göra om allt från början och då börja med City of Bones. Dessutom, eftersom att slutet på City of Bones-filmen vänts heelt upp och ner från hur det var i boken, så skulle det bli svårt att få till och kunna förklara allt utan att ändra på för mycket från City of Ashes också. 
 
Vad tycker JAG om detta projekt? 
När jag läste om detta blev jag SKITGLAD! Filmen var verkligen inte bra, och Cassandra Clare's bokserie förtjänar verkligen att få komma till tv-skärmen, för den är ju såå bra. 
Dock så känns det ledsamt att de kommer behöva ett nytt cast, för nu har man ja vant sig vid Lily Collins och Jamie Campbell Bower som Clary och Jace... :( Dock så skulle väl det vara bra att se några andra i rollerna som exempelvis Alec och Isabelle, eftersom de såg mycket äldre ut än vad de var i böckerna... 
 
Förhoppningsvis så får de även en kanal som HBO, som alltid producerar så fruktansvärt välgjorda serier!
 
Aja, vad tycker NI om nyheten?? 
 
/Hennie