Drottning över jobbiga ships

Ett fortsättande tema hos mig är att i säkert varje serie jag följer så faller jag alltid för de mest jobbiga "ship"sen (haha "ships" som i chips... *torr humor*). De som man vet aldrig kommer hända, eller de som alla andra hatar. Satt och tänkte på det idag, och bestämde mig för att det kanske kunde vara lite kul att göra ett inlägg om det :)
 
Skriver bara några stycken idag, utan någon speciell nummerordning, men återkommer kanske med flera :) See ya! 
 
/Hennie
 
1. Joan Watson och Sherlock Holmes: "Elementary"
Koppla nu inte automatiskt namnen till BBC´s Sherlock, för i detta fallet så är det en annan tolkning av Holmes vi snackar om, nämligen Elementary. 
I Elementary så porträtteras Holmes partner Watson istället som en kvinna, och jag har påkommit mig själv med att hardcore-shippa de två, Joan och Sherlock, tillsammans på senaste tiden, och det verkar som att jag är ganska ensam om det, efter att ha läst flera artiklar med fokus på varför ett romantiskt förhållande mellan de två ALDRIG skulle uppstå... 
 
2. Charlie Matheson och Sebastian "Bass" Monroe: "Revolution"
Medan serien fortfarande var igång så var detta ett väldigt populärt ship bland seriens fans, inklusive mig själv. Men då kommer den jobbiga delen. Karaktärerna var...fiender...för att uttrycka det milt.
Trots detta så hade de en, enligt mig, fantastisk kemi, och vi bjöds på flera laddade scener mellan dem. Och alla hoppades vi på att få se mer.... 
Men istället för detta, får vi se relationer mellan Charlie och Monroes son uppstå, samt en kyss mellan Monroe och Charlies mamma Rachel.... 
 
3. Claire Randall och Frank Randall: "Outlander"
Ännu ett ganska olyckligt ship för min del... Under seriens gång fann jag mig shippa Claire med sin man, framför Jamie Fraser, som hon senare i säsong 1 gifter sig med. Och det verkade som att alla andra tyckte HELT tvärtom..heh.. Jag förmodar att en oemotståndlig kärlek mellan Claire och Jamie kommer att frodas under seriens gång, eller, det är iaf vad de som har läst boken har informerat mig om. Men just nu, så är jag kluven mellan dessa två ships, och det lutar mer åt Claire och Frank..
 
4. Emily Thorne/Amanda Clarke och Daniel Grayson: "Revenge"
Det var på den senaste tiden som jag började shippa Emily med Daniel igen. Till en början hade jag hatat Daniel, men det kändes som att hans gamla själv hade börjat komma tillbaka, och jag fick väärsta Demily känslan.
Men sjääälvklart så var de tvungna att förstöra det för mig, och döda Daniel PRECIS när man börjat gilla honom igen!.....! Blev så sur att jag helt slutade kolla på Revenge för stunden. Var tvungen att ta en paus, blev bara deppig så fort jag satte igång ett avsnitt. Så nu ligger jag efter med fem avsnitt kanske... Ska snart ta upp den igen, men... meeeeen fortf sur-.- 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback