Once Upon a Time 05x01-03

Jag är hittills väldigt positivt överraskad av Once Upon a Time's femte säsong! En riktig kanonstart enligt mig. 
 
För det första, så gillar jag Emma som The Dark One. Tror att det kommer bli riktigt intressant att få se hennes "resa" in i mörkret. En annan sak som jag gillar är då att Rumple har fått en "clean slate", så att säga. Hoppas att även han kan få sin chans att få vara hjälten! Blir lite omvända roller. En rolig twist på det hela är ju att Emma ser Rumple som han var i the Enchanted Forest. Lite kul!
 
Sen så älskar jag att Regina får träda fram som the savior. Älskar verkligen hennes karaktär, så stark och självständig, men även skådespelerskan som porträtterar henne. Mycket bra skådis! 
 
Och, det kanske bara är jag som inbillar mig, men tycker att de i allmänhet har skärt ner, till en viss mån, på det överflödiga sminket. Har alltid tyckt, framförallt i förra säsongen, att sminket har varit extremt onaturligt och sett väldigt plastigt ut. Men känns som att de har skärpt sig lite nu. Tummen upp för det! :)
 
Innan jag avslutar, visst är det supergulligt med Henrys nya (och första I guess) kärleksintresse? Ska bli kul att se hur det går! ;)
 

Postat av: Elsa

Älskar att Emma blivit "the dark one"! Känns som att femte säsongen tagit en stor vändning från tidigare säsonger nu när den goda hjälten plötsligt blivit antagonisten :)

2015-10-16 @ 19:36:31
URL: http://www.gillafilm.devote.se
Postat av: Elsa

Dessutom är hon ju så mycket mer intressant än vad hon varit tidigare. Tycker att Emma som karaktär alltid varit ganska tråkig... Tills nu då ;)

2015-10-16 @ 19:37:44
URL: http://www.gillafilm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback