Orange Is The New Black: First Impression

 Såg nyss det första avsnittet av Orange Is The New Black, en riktig hit på många andra seriebloggar verkar det som. Själv har jag haft så mycket annat att ta i tu med, så har verkligen inte haft tid att kolla in denna förrän nu.  

 

Jag vet inte varför, men det verkar som en rätt så perfekt höstserie. På något sätt så var den… mysig! Eller ja, jag ska inte överdriva. Kanske bara kände så för att jag hade tända ljus, och störtregn utanför fönstret. Men ändå! 

 

Var rätt så förvånad att den listats som komedi på imdB, för själv så tyckte jag inte att den var särskilt "rolig". Lite snitsiga kommentarer här och där, visst. Men inte komedi-rolig! I alla fall inte än! 

 

I övrigt så verkar det som en intressant handling. Bra skådisar o.s.v. Men har egentligen inga riktigt bra eller dåliga tankar om serien so far! Eller jo förresten, avsnitten är något för långa för min smak. Med typ Game of Thrones och Sherlock så är det OK, men med denna så blev jag aningens uttråkad efter ett tag. Märkte att jag fastnade lite framför mobilen. 

 

Aja vi får väl se! Återkommer med min sammanfattning av säsong 1 senare :) so long, bye bye

 

/Hennie


Postat av: efji.se - en blogg om tv-serier & film

Den blir aldrig komedi-rolig dock utan mer drama skulle jag nog säga.

Svar: Aah bra, hade nästan blivit besviken om den gått mer åt komedi-hållet :3
Hennie Skareng

2014-08-26 @ 18:08:35
URL: http://efji.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback