First Impression: Shadowhunters (The Mortal Instruments)

 
Efter att ha sett 7 minuters sneak-peeken som släpptes för några månader sedan, så är jag faktiskt positivt överaskad efter att ha sett avsnitt ett av Shadowhunters. Gav mig in i avsnittet med förhoppningar om inget annat än skit och dynamit, men tyckte ärligt talat att det inte var så himla fruktansvärt. 
 
Jag har dock väldigt blandade åsikter, om ALLT. Bland skådespelarna så finns det några riktiga guldklimpar, och då syftar jag nog främst på Alan Van Sprang (Valentine Morgenstern) som vi tidigare sett som Kung Henry i Reign. Har alltid gillat honom som skådis, och han passar PERFEKT in i rollen som skurk/psykopat! :) 
Sedan så gillar jag även Magnus, Alec, Luke och Simon. Framförallt Simon, som jag tycker är perfekt. Han är precis så där rolig och sarkastisk som han ska vara :) 
 
Dock så är jag sådär lagom besviken med Jace och Clary... De är inte riktigt så dåliga som jag trodde att de skulle vara efter att ha sett sneak peek/trailern, men de har NOLL dynamik och är inte särskilt bra skådisar. Dock så tror jag att de kommer utvecklas och bli bekväma i sina roller genom seriens gång. Det brukar oftast vara så med serier. Men...jag SAKNAR Jamie Campbell Bower och Lily Collins♥ De var PERFEKT
 
Effekterna tycker jag är förvånansvärt bra för att vara ABC Family, oj, *host host* Freeform... I alla fall om man jämför med exempelvis Once Upon A Time. 
 
Jag tror att det kommer visa sig vara bra att de gjorde de ändringar de gjorde för serien, skulle kunna tänka mig att det kommer passa in bättre i serien. Men... Det är nästan så att jag gillade filmen bättre. Filmen var mer dynamisk, och någorlunda spännande! Serien känns larvigare och mer...mjäh. Och jag HATAR att de moderniserade Institutet. Det ska inte vara så high-tech, det totalt eliminerar mystiken med hela skuggjägarvärlden. Känns mer Divergent och Dauntless, än The Mortal Instruments. Det ska vara rustikt, gammaldags och magiskt. Inte science fiction. 
 
Jag tycker dock att vissa saker är bra. Exempelvis att de är 18 år gamla istället för 16 och att Luke är polis.
 
 
Ja...Det var i stort sett alla mina åsikter om det första avsnittet av Shadowhunters, ser VERKLIGEN framemot nästa :) Vad tyckte ni?
 
/Henny
 

Serierecension: And Then There Were None

HandlingTen strangers are invited to an isolated island by a mysterious host, and start to get killed one by one. Could one of them be the killer?
Medverkande: Aidan Turner, Douglas Booth, Charles Dance, Maeve Dermody, Toby Stephens m.fl.
ImDb betyg: 8,3/10
Mitt betyg: 9,5/10
 
And Then There Were None var, enligt mig, den absolut bästa nya serien som 2015 hade att erbjuda, på långa, långa vägar. Ärligt talat så var det, serie-vis, ett riktigt skitår! Endast denna lilla guldklimp och Quantico kunde mäta upp sig till den standard som jag förväntar mig av en serie med riktig kvalité.
 
Briljant skådespeleri, fantastiskt regisserad med mycket spännande och riktigt fascinerande twister. Nog den mest välgjorda serie som jag har sett på mycket länge (med undantag för Game Of Thrones, det vill säga)! Till och med musiken var ON POINT! Ingen underdrift här inte. And Then There Were None var verkligen otroligt bra, i min mening.
 
 
Det finns endast tre avsnitt, så den är väldigt lätt att ta sig igenom, vilket är ytterligare ett plus. 
 
Rekommenderar till ALLA! Ni borde, ni MÅSTE se den! Den får i betyg av mig 9,5/10, enbart för att jag ansåg att det var för få avsnitt (saknar den redan♥). 
 
 

Man crush Monday: Philip Lombard aka Aidan Turner

Han må vara massmördare, men nog fan är han i alla fall snygg, i denna version av And Then There Were None, där Aidan Turner minst sagt levererar i rollen som Philip Lombard! Rekommenderas!!!