Winter in Gilmore Girls ~

Well det är ju nästan sommar här i Stockholm. Jag har noll julfeeling. NOLL. och jag älskar julen, vintern.... 

Ah men! Vad gör jag nu då denna kväll? Jo. Mina hundar sussar (har två border collies!), ett lass lussebullar i ugnen, té i mängder, choklad, kakor och... GILMORE GIRLS! och så passande att det är vinter väldigt tidigt i säsong 1. Gotta love it! Julfeeling inomhus då... alltid något :-)




Serielöften 2015: uppd.

Skulle nog säga att detta projekt har gått riiiktigt uselt haha... Med bara en knapp månad kvar av året, så har jag  hittills hunnit se säsong 1 av Teen Wolf och Switched at Birth, kommit ikapp med Reign (för att sedan hamna efter igen), sett de första 2 (tror jag) säsongerna av Orphan Black, och de första 3 säsongerna av Scandal. 

Kom även ikapp med Elementary och Outlander (för att sedan hamna efter med Outlander också). Och det är det. Har sett några säsonger av One Tree Hill också. Men tycker verkligen att säsong 7/8 är så jäkla dålig, så orkar inte riktigt kolla på den just nu. 

Får se om jag lyckas åstadkomma någonting mer. Tror jag kommer ta bort/lägga till någon kategori till nästa års serielöften, och kanske förminska listan lite... *nervous laughter*

 

/Henny

Serier jag vill påbörja:

  • Supernatural
  • Reign
  • Teen Wolf
  • Downton Abbey
  • Prison Break
  • Scandal
  • Parenthood
  • Chasing Life
  • Switched at Birth
  • Orphan Black

 

Serier jag vill avsluta (marathon-projekt):

  • One Tree Hill
  • Lost

 

Serier jag vill se ikapp på: 

  • The Originals
  • Witches of East End
  • Elementary
  • Outlander
  • House of Cards
  • The Flash
  • Under The Dome
 

Christmas Countdown ♥

Julkalendern: 

Day 01- A show that should have never been canceled

Veronica Mars, har ALDRIG förstått varför den blev inställd... Så otroligt bra serie!!! 

 

Day 02 - A show that you wish more people were watching

Falling Skies!! Den har förstårs redan gått klart, men de 5 säsonger den fick var UNDERBARA! Känns som att det är otroligt få som har sett Falling Skies... Synd...

Även The Last Ship.. Det är en serie som jag faktiskt verkligen gillar :)

 

Day 03 - Your favorite new show (aired this t.v season)

Heroes Reborn skulle jag nog tro. Dock så har jag redan hamnat efter med flera avsnitt! ':D

Alla serier har varit riktigt dåliga den här hösten dock. De flesta nya har ju redan blivit inställda. 

 

Day 04 - Your favorite show ever

Jag tror nog att Charmed hamnar högst upp på listan... :) En serie som jag alltid har älskat, och som alltid kommer att vara en favorit hos mig och rebecka :) 

 

Day 05 - A show you dislike 

Scrubs... Usch, aldrig gillat den! Vet inte varför, men tycker bara att det inte är rolig. Alls. Bara jag? 

 

Day 06 - Worst scene ever in a good show.

Oj den var svår! Har suttit i säkert fem minuter nu haha, men kan verkligen inte komma på något! *rusar iväg till bloglovin för att leta inspiration* 

Har i allmänhet väldigt svårt för 

Okej nu kom jag på nåt... VARNING FÖR SPOILERS FÖR ALLA SOM INTE HAR SETT SÄSONG 2 AV GREYS ANATOMY OCH SÄSONG 3 AV SCANDAL!!!

 

 

Att Denny, Izzys kärleksintresse, dog tyckte jag var så jävla onödigt. Fyfan vad arg jag var.

Och jag har nog aldrig varit så ledsen som när Cyrus, från Scandal, man James blev mördad. Var så jäkla sorgligt, höll på att smälla av! 

 

Day 07 - A show you thought you wouldn’t like but ended up loving

Ja, på denna punkt har jag flera serier...

-Greys Anatomy

-Jane the Virgin 

-How I Met Your Mother

-Suits

-One Tree Hill

 

Day 08 - A show that disappointed you

Day 09 - An episode you’ve watched more than 5 times

Day 10 - Favorite male character

Day 11 - Favorite female character

Day 12 - Your guilty pleasure show

Day 13 - Favorite childhood show

Day 14 - Favorite title sequence

Day 15 - Best t.v show cast

Day 16 - Favorite kiss

Day 17 - Saddest character death

Day 18 - Favorite series finale

Day 19 - Most annoying character 

Day 20 - OMG WTF? Season finale

Day 21 - Best pilot episode

Day 22- First t.v show obsession

Day 23 - Current t.v show obsession

Day 24 - Best Christmas episode(s)

 

Christmas Countdown ♥ Ett päron till farsa firar jul

Ett päron till farsa firar jul/Christmas Vacation (1989)
Handling: The Griswold family's plans for a big family Christmas predictably turn into a big disaster.
ImDb betyg: 7,6/10
Mitt betyg: 6/10 
 
Minst sagt julig, dock lite långtradig i min mening. Humoristisk dialog.. Bra skådisar också! Asroligt att få se Leonard (Big Bang Theory) som liten! Såg inte alls att det var han till en början. Kom som en liten chock haha... 
Den är ju mysig såklart, och porträtterar julhysterin perfekt! Men inte på riktigt samma sätt som Ensam Hemma-filmerna. 
Detta är en sån sorts film som är mysig att ha på lite i bakgrunden, när familjen lagar julmiddagen... För själv, så tappade jag intresset ganska snabbt när jag kollade på den rakt upp och ner.. 😅 Lite för ålderdomlig för min smak tror jag. Trots att jag oftast gillar gamla filmer så fattade jag inte riktigt tycke för denna... 
 
Julstämning: 4/5
 
 
Mysfaktor: 3/5
 
 
Julkalendern: 

Day 01- A show that should have never been canceled

Veronica Mars, har ALDRIG förstått varför den blev inställd... Så otroligt bra serie!!! 

 

Day 02 - A show that you wish more people were watching

Falling Skies!! Den har förstårs redan gått klart, men de 5 säsonger den fick var UNDERBARA! Känns som att det är otroligt få som har sett Falling Skies... Synd...

Även The Last Ship.. Det är en serie som jag faktiskt verkligen gillar :)

 

Day 03 - Your favorite new show (aired this t.v season)

Day 04 - Your favorite show ever

Day 05 - A show you dislike 

Day 06 - Worst scene ever in a good show.

Day 07 - A show you thought you wouldn’t like but ended up loving

Day 08 - A show that disappointed you

Day 09 - An episode you’ve watched more than 5 times

Day 10 - Favorite male character

Day 11 - Favorite female character

Day 12 - Your guilty pleasure show

Day 13 - Favorite childhood show

Day 14 - Favorite title sequence

Day 15 - Best t.v show cast

Day 16 - Favorite kiss

Day 17 - Saddest character death

Day 18 - Favorite series finale

Day 19 - Most annoying character 

Day 20 - OMG WTF? Season finale

Day 21 - Best pilot episode

Day 22- First t.v show obsession

Day 23 - Current t.v show obsession

Day 24 - Best Christmas episode(s)


Christmas Countdown och julkalender 2015♥

Halloj folket! 
 
Nu har vi äntligen trätt in i december, och julen närmar sig! Hallelujah säger vi julfanatiker!! :))
 
Tänkte ge en liten Christmas Countdown ytterligare ett försök. För om minnet inte bedrar mig, så gick det asdåligt förra året, med endast fyra uppdateringar eller något sånt. 
 
Såå... Har i år tänkt att jag inte ska binda upp mig och tvinga mig själv att spotta ut ett inlägg varje dag, om jag nu inte skulle råka ha möjlighet att göra det dvs. Men ska iaf försöka lägga upp lite tips på julfilmer, stämningsfulla serier och annat härligt bara :) 
 
Tänkte dock försöka mig på julkalendern, en serierelaterad fråga för varje dag, som har kretsat runt bland seriebloggarna. Listar frågorna nedan!
 
Annars var det nog inte så mkt jag hade att säga... Bara att tuta och köra antar jag :) 
 
Kram Henny
 
 
Julkalendern: 

Day 01- A show that should have never been canceled

Day 02 - A show that you wish more people were watching

Day 03 - Your favorite new show (aired this t.v season)

Day 04 - Your favorite show ever

Day 05 - A show you dislike 

Day 06 - Worst scene ever in a good show.

Day 07 - A show you thought you wouldn’t like but ended up loving

Day 08 - A show that disappointed you

Day 09 - An episode you’ve watched more than 5 times

Day 10 - Favorite male character

Day 11 - Favorite female character

Day 12 - Your guilty pleasure show

Day 13 - Favorite childhood show

Day 14 - Favorite title sequence

Day 15 - Best t.v show cast

Day 16 - Favorite kiss

Day 17 - Saddest character death

Day 18 - Favorite series finale

Day 19 - Most annoying character 

Day 20 - OMG WTF? Season finale

Day 21 - Best pilot episode

Day 22- First t.v show obsession

Day 23 - Current t.v show obsession

Day 24 - Best Christmas episode(s)


Serielista: Oktober & November 2015

Det har varit två väldigt 'produktiva' månader för min del... Sett ikapp på Game of Thrones säsong 5 (åååh så bra!!). Har sett de tre första säsongerna av Greys Anatomy, säsong 4&5 av How I Met Your Mother, säsong 1 av Empire och första säsongen Breaking Bad. Totalt alltså 7 säsonger... När man sammanfattar det så, så låter du ju sjukt haha! 

Dock så har jag hamnat efter i otroligt många serier som går just nu... Finding CarterHow to get away with murder, Heroes reborn, Gotham, The vampire diaries, The goldbergs och Reign. 

 

Serier vi är up to date med: 

American Horror Story (säsong 4)

Devious Maids (säsong 3)

Elementary (säsong 4)

Game of Thrones (säsong 5)

Humans (säsong 1)

House Of Cards (säsong 3)

Mike and Molly (säsong 4)

Mistresses (säsong 3)

Melissa and Joey (säsong 3) 

Modern Family (säsong 7)

New Girl (säsong 4)

Once Upon a Time (säsong 5)

Orange Is The New Black (säsong 3)

Pretty Little Liars (säsong 6)

Sherlock (säsong 3)

Solsidan (säsong 5)

The 100 (säsong 2)

The Last Ship (säsong 2)

The Big Bang Theory (säsong 8)

The Mindy Project (säsong 3)

The Walking Dead (säsong 4)

The Strain (säsong 1)

The Fosters (säsong 3) 

 

Serier vi ligger efter i: 

2 Broke Girls (säsong 2)

Arrow (säsong 3)

Awkward (säsong 3)

Dark Matter (säsong 1)

Defiance (säsong 1)

Falling Skies (säsong 5)

Finding Carter (säsong 2)

Gotham (säsong 2)

Heroes Reborn (säsong 1)

How To Get Away With Murder (säsong 2)

Mr Robot (säsong 1)

Orphan Black (säsong 3)

Outlander (säsong 1)

Two and a half men (säsong 11)

The Goldbergs (säsong 3)

The Originals (säsong 1)

The Vampire Diaries (säsong 3, för Rebecka)

The Vampire Diaries (säsong 6)

The Flash (säsong 1)

Reign (säsong 3)

The Messengers (säsong 1)

Under The Dome (säsong 2)

Witches of East End (säsong 2)

Younger (säsong 1)

 

 

Marathonprojekt:

7th Heaven (säsong 7)

90210 (säsong 2)

According to Jim (säsong 2)

Breaking Bad (säsong 1 2)

Cougar Town (säsong 2)

Cosmos-A Space-Time Odyssey (säsong 1)

Daredevil (säsong 1)

Derek (säsong 1)

Empire (säsong 1)

Full House (säsong 6)

Glee (säsong 1)

Ghost Whisperer (säsong 1)

Greys Anatomy (säsong 1 2 3 4)

How I Met Your Mother (säsong 4 5 6)

Jane the Virgin (säsong 1)

Life's Too Short (säsong 1)

Lost (säsong 4)

Nikita (säsong 1)

One Tree Hill (säsong 8)

Scandal (säsong 4)

Suits (säsong 3)

Switched at Birth (säsong 2)

Teen Wolf (säsong 2)

The O.C (säsong 2)

The Office (säsong 2)

 

Serier vi gett upp med(kanske fortsätter med senare):

24 (säsong 1)

Anger Management (säsong 1, för Hennie)

Beauty and the Beast (säsong 2)

Constantine (säsong 1)

Ravenswood (säsong 1)

Twisted (säsong 1)

The Lying Game (säsong 1)

 
 
 

Serier vi sett klart: 

1600 Penn

Buffy The Vampire Slayer

Bunheads

Charmed

Desperate Housewives

Friends

Gilmore Girls

Gossip Girl

Guys With Kids

Heroes

Jane by Design

No Ordinary Family

Revenge 

Revolution

Ringer

Sex and the City

Stalker 

Terra Nova

The Carrie Diaries

The Secret Circle

The Whispers

Veronica Mars

 

Serier vi vill se: 

30 Rock

Bewitched

Dexter

Downton Abby

Hart of Dixie

Last Resort

Legend Of The Seeker

Lucifer

Malcolm in the Middle

Nashville

Parenthood

Please Like Me

Prison Break

Power

Skins

Suburgatory

Supernatural

True Blood

The Blacklist