The Selection blir film!?

 JEPP. Its true. 
Bara för några dagar sedan konfirmerade Kiera Cass, författaren till The Selection-serien, att Warner Bros har köpt filmrättigheterna. Katie Lovejoy (NBC's Dracula) har blivit satt som ansvarig för adaptionen. 
 
Det är tyvärr allt man har fått veta hittills! Men ändå mycket spännande nyheter!! :)
Tidigare så har The Selection försökts göras till en tvserie hos The CW, men det gick inte igenom (och tack gode gud för det, för det manuset var skit och dynamit). Alltså mycket roligt att serien nu får en ny chans! 
 
Hoppas att vi får mer nyheter snart om detta, ni kan lita på att jag återkommer om det händer något spännande ;)
 
Kramisar
Hennie

Delena♥

Jag förstår ärligt talat inte hur dem kommer lösa det här... Delena är nog en av mina största OTP's (säger man största? och för er som inte vet... OTP=one true pairing), och jag har en känsla av att de tre sista avsnitten av säsong sex kommer slita mitt hjärta itu... Nu när Nina ska lämna serien så.... Det kommer inte sluta bra det här...
 
Jag håller med om att Elena har liksom berättat sin story nu, men att Nina lämnar och totalförstör det fina som Elena och Damon har byggt upp under SEX säsonger.. Ne alltså det är fan inte okej... Trots att jag egentligen inte älskar Elena sådär jättemycket, så är bara tanken av att se Damon utan Elena hjärtskärande...
 
Bläää... WHYYYY????!!??!
 
/Hennie
 

NY DESIGN :D

Tjenamors allihopa! :)
NU så har vi äntligen en ny design, så kommer att bli mycket roligare att blogga nu. Har jobbat ganska hårt på den :)
Kramisar
Hennie
 

Recension: The Duff (2015)

 
Medverkande: Mae Whitman, Bella Thorne, Robbie Amell m.fl.
Handling: A high school senior instigates a social pecking order revolution after finding out that she has been labeled the DUFF - Designated Ugly Fat Friend - by her prettier, more popular counterparts.
Mitt betyg: 7/10
 
The Duff uppfyllde alla mina förväntningar! Med roliga, klychsiga karaktärer, kul handling, härliga skådespelare och mysig stämning. En riktigt adorkable film :) 
Jag är verkligen en riktig sucker för tonårs/high-school-drama filmer, som LOL, Mean Girls och nu även The Duff. Enligt mig så är de sådana feel good-filmer som man kan se om och om igen, utan att bli trött. För er som gillar sådana filmer, rekommenderar jag verkligen The Duff. 
Några minus var för mig att det var ett väldigt hastigt slut, den kunde ha varit liiite mer utdragen. Sen så var den ju extremt förrutsägbar och klyschig, men somsagt så har jag inte så jättemycket emot det. 
 
/Hennie
 

Croissants till frukost

Här kommer ett (tror jag) härligt boktips. Ska precis till och börja på den :-) 



Once Upon A Time "Sympathy for the De Vil"

Jag älskar OUAT, världens mysigaste serie! Men…Bara jag som, på senaste tiden, tycker att allting har varit väldigt utdraget, långsamt och lite halvtråkigt? Allting är väldigt "been there, done that" och måste säga att jag är ganska besviken på denna säsong. Trodde att det här med författaren skulle bli spännande, men allt känns bara tröttsamt. Gillar inte riktigt nya karaktärerna Cruella, Maleficent och Ursula. De är bara överdrivna. Rumple är irriterande. Emma överdriver. Snow och Charming är lite för mycket " hej kom och hjälp mig". Alldeles för lite Captian Swan-scener. Och alltså… Mordhot och gisslandraman känns inte seriöst längre. De kommer inte att döda en karaktär, och vi vet det, så försök inte att få oss tycka det är spännande fortfarande, för det är det inte.
 
Jag tycker verkligen att alla dessa storylines (att Lily, Maleficents barn, och Emma känner varann, författaren, Hook och Emma) har stor potential, och det skulle kunna bli så bra, men tror att de som skriver serien börjar få lite idétorka och har råkat hamna i en rutt. Är så tråkigt, eftersom att det är så onödigt. Serien är ju så bra!! 

 Dem måste verkligen skära ner på sminket också...

Aja, ville bara få ur mig det.. Hoppas verkligen att det vänder snart!!!

 

/Hennie


Jace Wayland casting färdig: "Shadowhunters"

Nu mina vänner, så har vi äntligen fått reda på vem som ska få spela Jace Wayland i den uppkommande "Shadowhunters"-serien, nämligen Dominic Sherwood. 
Jag kommer självfallet att sakna gamla Jace, spelad av Jamie Campbell Bower, men tror ändå att ett nytt cast kan vara bra, och det verkar som att Dominic kommer passa ganska bra. Han har utseendet och färdigheterna för att spela en bra Jace, tror jag. 
Ser framemot att få höra mer om castingen till Shadowhunters... Vad tycker ni om nya Jace? :)
 
/Hennie
 

Orange Is The New Black-Trailer och First Look


Orphan Black season 3 Trailer

Bara jag som ser sjukt framemot premiären på säsong tre av Orphan Black nu på lördag/söndag i Sverige?! ♥

Star Wars ep7 Teaser Trailer

Ommgg♥

Bokrecension: The Jewel (The Lone City #1)

Boktitel: The Jewel
Författare: Amy Ewing
Utgivningsår: 2014
Mitt betyg: 6/10
 
Handling: The Jewel means wealth. The Jewel means beauty. The Jewel means royalty. But for girls like Violet, the Jewel means servitude. Not just any kind of servitude. Violet, born and raised in the Marsh, has been trained as a surrogate for the royalty—because in the Jewel the only thing more important than opulence is offspring.

Purchased at the surrogacy auction by the Duchess of the Lake and greeted with a slap to the face, Violet (now known only as #197) quickly learns of the brutal truths that lie beneath the Jewel’s glittering facade: the cruelty, backstabbing, and hidden violence that have become the royal way of life.

Violet must accept the ugly realities of her existence... and try to stay alive. But then a forbidden romance erupts between Violet and a handsome gentleman hired as a companion to the Duchess’s petulant niece. Though his presence makes life in the Jewel a bit brighter, the consequences of their illicit relationship will cost them both more than they bargained for.
 


My thoughts: I enjoyed this book. I liked the concept of it, and the carachters, but I didn't really connect to them as much as I would have hoped. 
Also, I didn't really get a picture of the world that the book was set in. I would have liked a little bit more of an explanation as to where in the world it was set, and during what time. Obviously, I understood that it was dystopian set on a sort of island. I just would have liked a more specific and detailed explanation for everything, I guess. 
As I said, I really enjoyed the premice of this book. It felt, in a way, new and quite interesting with the whole surrogacy and the Auggories. Felt a little bit like a mix between The Selection and The Hunger Games. Of course there weren't any games, or fights to the death, but I kinda got a feel of it anyway. 
The romance was nice, and I really liked that Violets musical interest played quite a big part in the story. I also liked that the book was more focused on the female royalty, rather than the male. It felt as if the cruel and vicious women were the ones who had the real power in the book. And I quite liked that. 

Recommend it too those who liked the Selection and the Hunger Games, and too those who are interested in books about court politics set in dystopian worlds.
 
/Hennie

Serierecension: Scandal (säsong 1)

Medverkande: Tony Goldwyn, Kerry Washington, Darby Stanchfield, Guillermo Diaz, Jeff Perry m.f.
Mitt betyg: 7/10
Handling: A former White House Communications Director starts her own crisis management firm only to realize her clients are not the only ones with secrets.
 
Halloj allihopa! Nu har jag sett klart säsong 1 av Scandal. Det gick förvånansvärt snabbt, då det endast var 7 avsnitt i den första säsongen, men åååh jag älskade det!! 
 
Scandal, precis som How To Get Away With Murder, fångade in än som tittare på en gång. Handlingen är intressant, och sättet de filmat serien gör den bara ännu intressantare att följa. 
 
Jag älskade karaktärerna! Olivia Pope var en sådan stark karaktär, intressant och otroligt smart och jag ser verkligen framemot att få följa henne i kommande säsonger. Och hennes kumpaner var definitivt även dem en favorit! Framförallt Harrison, Steven och Huck. Måste säga att jag aldrig riktigt "klickade" med Quinns karaktär. Får se om min attityd ändras, om man får veta lite mer om henne i kommande säsonger.  
Gillade även presidenten! Haha, bara jag som blev totalt störtkär i honom...? Han kunde vara ganska rejält korkad vid vissa stunder, men det var liksom en del av hans charm. Men alltså han och Olivia... I ship it ;)
 
Vad som ändå lämnade mig en aning besviken var att den inte var jättespännande hela tiden. Den var intressant, och man ville hela tiden veta vad som skulle hända. Men den var inte spännande, speciellt om man jämför med Shonda Rhimes andra serie How To Get Away With Murder. Inte heller tyckte jag att säsongens avslutning var särskilt fantastisk. Serien lyckades fånga mig, men jag tror inte att alla skulle känna så just av den här anledningen.
 
För att sammanfatta, så ger jag säsong 1 av Scandal 7/10 i betyg. 
 
/Hennie
 

Serietips: Younger

Handling: After being mistaken for younger than she really is, a single mother decides to take the chance to reboot her career and her love life as a 26-year old.
Betyg (IMDb): 7,2/10
 
Younger handlar om Lisa som, precis efter att ha genomgått en skillsmässa, försöker ge sig ut i arbetsvärlden igen. Men det verkar som att alla heta arbetsplatser endast vill anställa unga, fräscha 20-åringar. Så Lisa bestämmer sig för att genomgå en liten makeover...
 
Jag är väldigt, väldigt kräsen av mig när det gäller komediserier. Men efter att ha sett de två första avsnitten av Younger så kan jag konstatera att den lämnade mig glatt överaskad. Tyckte den var rolig, originell och hade bra skådisar. Huvudpersonen Lisa spelas av Sutton Foster som bl.a. varit med i Bunheads, och Hillary Duff lär ju nog de flesta känna igen. 
 
Rekommenderar!!
/Hennie
 

Serielista: Mars (2015)


Ja, det var ett tag sedan sist. Men här kommer vår serielista för mars :)

 

Serier vi är up to date med: 

American Horror Story (säsong 4)

Devious Maids (säsong 2)

Elementary (säsong 3)

Falling Skies (säsong 4)

Finding Carter (säsong 2)

Game of Thrones (säsong 4)

Gotham (säsong 1)

House Of Cards (säsong 3)

How To Get Away With Murder (säsong 1)

Mistresses (säsong 2)

Mike an Molly (säsong 4)

Melissa and Joey (säsong 3) 

Modern Family (säsong 6)

New Girl (säsong 4)

Once Upon a Time (säsong 4)

Orange Is The New Black (säsong 2)

Orphan Black (säsong 2)

Outlander (säsong 1)

Pretty Little Liars (säsong 5)

Revenge (säsong 4)

Sherlock (säsong 3)

Solsidan (säsong 4)

The 100 (säsong 2)

The Last Ship (säsong 1)

The Big Bang Theory (säsong 8)

The Goldbergs (säsong 2)

The Vampire Diaries (säsong 6)

The Mindy Project (säsong 3)

The Walking Dead (säsong 4)

The Strain (säsong 1)

The Fosters (säsong 2)

Younger (säsong 1) 

 
 

Serier vi ligger efter i: 

2 Broke Girls (säsong 2)

Arrow (säsong 3)

Awkward (säsong 3)

Defiance (säsong 1)

Stalker (säsong 1)

Two and a half men (säsong 11)

The Originals (säsong 1)

The Vampire Diaries (säsong 3, för Rebecka)

The Flash (säsong 1)

Under The Dome (säsong 2)

Witches of East End (säsong 2)

  

Marathonprojekt: 

7th Heaven (säsong 7)

According to Jim (säsong 2)

Breaking Bad (säsong 1)

Cougar Town (säsong 2)

Cosmos-A Space-Time Odyssey (säsong 1)

Derek (säsong 1)

Dominion (säsong 1)

Full House (säsong 6)

Glee (säsong 1)

Ghost Whisperer (säsong 1)

Life's Too Short (säsong 1)

Lost (säsong 4)

One Tree Hill (säsong 8)

Scandal (säsong 1)

Suits (säsong 2)

Switched at Birth (säsong 2)

Teen Wolf (säsong 2)

The O.C (säsong 2)

The Office (säsong 2)

  

Serier vi gett upp med(kanske fortsätter med senare):

24 (säsong 1)

90210 (säsong 1)

Anger Management (säsong 1, för Hennie)

Beauty and the Beast (säsong 2)

Constantine (säsong 1)

Ravenswood (säsong 1)

Twisted (säsong 1)

The Lying Game (säsong 1)

 

Serier vi sett klart: 

1600 Penn

Buffy The Vampire Slayer

Bunheads

Charmed

Desperate Housewives

Friends

Gilmore Girls

Gossip Girl

Guys With Kids

Heroes

Jane by Design

No Ordinary Family

Revolution

Ringer

Sex and the City

Terra Nova

The Carrie Diaries

The Secret Circle

Veronica Mars

 

Serier vi vill se: 

Prison Break

Reign

True Blood

Supernatural

30 Rock

Bewitched

Downton Abby

Hart of Dixie

Nashville

Malcolm in the Middle

Parenthood

How I Met Your Mother

Legend Of The Seeker

Suburgatory

Please Like Me

Skins

Last Resort


Sammanfattning: Teen Wolf (säsong 1)

Handling: A somewhat awkward teen is attacked by a werewolf and inherits the curse himself, as well as the enemies that come with it.

Medverkande: Tyler Posey, Dylan O'Brien, Tyler Hoechlin, Crystal Reed, Colton Haynes m.f.

Mitt betyg: 5,5-6/10
 
I det stora hela så är Teen Wolf en serie som jag kommer fortsätta att följa, men den är långt ifrån en favorit som det ser ut just nu. 
 
Handlingen känns väldigt ooriginell, förutsägbar och effekterna är halvbra. Men det är ju ändå en MTV-serie, så hur mycket kan man begära? ;) 
Dock så är atmosfären i serien väldigt mysig. Det är liksom en "bekväm" serie att kolla på. En sån som man kan kolla på när man inte riktigt orkar koncentrera sig särskilt mycket, vilket är något jag känner ganska ofta, ex efter en lång skoldag. 
 
Karaktärerna var ganska platta och klyschiga. 'Connectade' inte riktigt med någon av dem! Dock så älskade jag faktiskt Stiles, och anser att Dylan O'Brien, som spelar honom, är en av de faktiskt bra skådespelarna i serien. 
Gillade även huvudpersonen Scott (Tyler Posey), men hans prestation var långt ifrån perfekt. Inte den bästa skådespelaren, och även han en ganska platt karaktär. 
Andra favoriter hos mig var Alisons pappa Chris, Derek (that body...just sayin) och Jackson (gotta love Colton Haynes). 
Den enda karaktären som jag dock verkligen, verkligen, verkligen inte gillade, var Alison. Dottern till 'the hunters', och Scott's flickvän. USCH. En irriterande, ytlig, platt, klyschig waste-of-space karaktär.
 
Säsong 1 får 5,5-6/10 i betyg från mig, men har större förhoppningar om kommande säsonger! :)
 
/Hennie

Baby Daddy Season 4

 
Komedin fortsätter tydligen inte förrän i juni. Jag tycker om den lika mycket fortfarande kan jag meddela. Supermys ju! Och tokamerikansk ;)
 
/ Rebecka