Recension: The Hitchhikers Guide To The Galaxy (2005)

HandlingMere seconds before the Earth is to be demolished by an alien construction crew, journeyman Arthur Dent is swept off the planet by his friend Ford Prefect, a researcher penning a new edition of "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy."
Medverkande: Martin Freeman, Zoey Deschanel, Alan Rickman m.fl.
Imdb betyg: 6,8/10
Mitt betyg: 7/10
 
Detta är en film som jag verkligen rekommenderar! Riktigt skön rulle, superrolig med precis min typ av askonstig, sarkastisk och jätterolig humor. 
 
Jag har precis faktiskt läst boken i skolan, och skulle faktiskt säga att filmen håller sig ganska bra till boken. Skådisar som passade in perfekt på karaktärerna. Framförallt Alan Rickman som rösten för Marvin, och Martin Freeman som Arthur. Bara KLOCKRENT! xD 
 
Kolla in den om ni har tråkigt i helgen! Ha det gött! :))
 
/Henny
 

Serierecension: Empire (säsong 1)

HandlingA hip-hop mogul must choose between his three sons who are battling for control over his multi-million dollar company, while his ex-wife schemes to get what's hers.
Medverkande: Terrence Howard, Taraji P. Henson, Jussie Smolett, 
Mitt betyg: 7/10
Imdb betyg: 8,0/10
 
Då har jag sett säsong 1 av Empire. En serie med riktig kvalite, vilket jag tycker att man får se allt mer av nu för tiden! Serien hade en ganska seg start, men det finns något med den som höll mig fast ändå. Tror det kan vara den blingiga miljön eller det faktum att den utspelar sig i hjärtat av musikindustrin, så att säga. Har man musiker föräldrar så har man liksom, och då gillar man sånt här.. xD 
Lagom blandning av humor och drama. Älskar skådespelarna och karaktärerna! Väldigt underhållande! Speciellt the fabulous Cookie Lyon, aka min favorit hittills, tillsammans med sonen Jamal Lyon. Hade faktiskt ganska svårt för Lucious säsongen igenom, och hyste rent hat för Andre och hans fru. Irriterande, blodsugande iglar... :S 
 
 

Justin Bieber Purpose - stjärnans comeback?

Tjena tjena alla! :)
Känns som att detta inlägg kommer att avvika lite från det vanliga, men det är något som jag tänkt lite på den senaste tiden, nämligen Justin Bieber. Och tro mig, jag är raka motsatsen till en så kallad "belieber", men jag tror ändå att jag har börjat öppna upp mig för "JB" nu.
 
Han har, som många säkert vet, precis släppt sin nya skiva, och i och med det skulle man kunna säga att han gjort en liten comeback. Vi vet om alla skandaler i Biebers förflutna, men det känns verkligen som om han har förändrats. Pratat mycket i intervjuer om sina tidigare misstag, sitt förhållande till Selena Gomez och om hur han helt och hållet hamnat in the wrong crowd, men försöker rätta dessa misstag. Han kom till och med till tårar på VMA galan för ett tag sedan, did you know that? Cause I didn't. 
Så jag har fått upp förtroendet för honom. Han känns annorlunda nu för tiden, på sociala medier, på intervjuer o.s.v. Och hans skiva är inte half-bad. Skulle faktiskt gå så långt som att rekommendera "Love Yourself" och "What do you mean? - Acoustic". 
 
Aaa.. Det var nog allt jag ville säga haha! Vad tycker ni om Biebers lilla comeback? Man kan ju i alla fall konstatera att det är fascinerande att följa hans utveckling XD
 
 

2 broke girls - season / säsong 5

Första avsnittet var inte överväldigande bra. Men!! Det är 2 broke girls och jag DIGGAR serien. Hävde i mig de första säsongerna på säkert 2 veckor innan denna kom igång nu.


Ted 2

Åh äntligen - Ted 2! Älskar denna nallebjörn. 

Bästa delen? NÄR JURASSIC PARK LÅTEN POPPAS IGÅNG. "They really do move in herds..." och så var min älsklings-rulle förstörd då ;)

/ Rebecka 



10 frågor om serier ♥

Innan jag sätter igång så vill jag bara ursäkta för den fabulöst SKITDÅLIGA uppdateringen här... 
Har helt och hållet haft jättemycket att göra, så i och med allt har motivationen försvunnit litegrann, sakta men säkert! Ska ju självfallet försöka göra en ändring på det, och påbörjar vår comeback med 10 korta frågor om serier, gjorda av Seriedrottningen :)
 
/Henny♥
 
1. Favoritserie på TV just nu?
Once Upon A Time och Reign är nog de enda serierna jag verkligen ser framemot varje vecka (trots att jag nu hamnat efter på Reign med några avsnitt).   
 
2. Favoritkaraktär?  
Åh.. Den var svår... Precis just nu skulle jag nog säga Rumplestiltskin och Emma från OUAT♥ Gillar verkligen deras karaktärer den här säsongen, ser riktig potential för karaktärsutveckling :)
 
3. Tv-serie som gör dig besviken just nu? 
Alltså egentligen typ alla serier. The Vampire Diaries är jag helt och hållet inte sugen på längre. Den serien har verkligen havererat på senare år, och jag har verkligen ingen motivation för att se den just nu. 
 
4. Tv-serie som överträffat dina förväntningar?
Once Upon A Time. Tyckte att förra säsongen var, förlåt mig, jättedålig! Allting blev så himla överdrivet, med storyn, skådespeleriet, smink och kostym o.s.v. Det var ganska ooriginellt. 
Men känns som att det blivit en ändring för det bättre :)
 
5. Något du är trött på? 
Somsagt The Vampire Diaries. Inte särskilt pepp på den just nu, så den kommer inte heller att prioriteras.  
 
6. Något du vill se mer av? 
Andy och Haley i Modern Family, om det räknas B) Så himla söta haha..! :)
 
7. En scen du minns från de senaste veckorna? 
När Rumple stod upp för Belle and became a hero :))) ♥ 
 
8. Har du något maratonprojekt? 
Åh, flera! Greys Anatomy framförallt, sedan Revolution, How I Met Your Mother, Breaking Bad och Empire :)
 
9. Tv-serie som inte går just nu men som du längtar efter? 
Otroligt många!! GoT (duuh), The 100 (jag behöver Bellarke pronto), Shadowhunters, Orange Is the New Black och PLL faktiskt ;) 
 
10. Tv-serie som du inte sett än men som ligger snart på tur?
Jag har så himla många marathonprojekt just nu, så kmr nog inte påbörja något nytt riktigt än.. Meen har varit lite sugen på The OC, Prisonbreak och Downton Abbey. :)
 

Komedi-beroenden

// Rebecka 

2 broke girls tuggade jag frenetiskt i mig på koooort tid rätt nyligen. 4 säsonger. Och nu äntligen kommer säsong 5 igång SNART - verkar due till 12 november. Hoppas!!!


Full house är jag strax färdig med. Den gamla klassikern. Och LYCKAN när jag såg att Netflix ska producera full house PÅ NYTT?!?! 


How I met your mother. Har mängder med göttiga säsonger framför mig. Alla förutom den första ❤