Böcker - Julia Williams & Lindsey Kelk

A merry little christmas 

#4 in this series 

Mysiga sort of romcom i bokformat. Adore! 😊

Veckans serietips: Suits

Handling: On the run from a drug deal gone bad, Mike Ross, a brilliant college-dropout, finds himself a job working with Harvey Specter, one of New York City's best lawyers.
ImDb betyg: 8,8/10
 
Suits var en sÄdan sorts serie som jag trodde skulle vara vÀldigt stel, och lite smÄtung att kolla pÄ. En typisk advokatserie... Men ÄÄh vad jag hade fel! 
 
Underbara karaktÀrer, skön stÀmning och alldeles lagom mycket drama blandat med en subtil sorts humor. Den föll mig precis i smaken! Jag bokstavligt talat flög igenom de tre första sÀsongerna. SÄ bra Àr den!
 
För er som stÄr i valet och kvalet, kolla pÄ Suits. Nu. Det Àr en order. Den Àr verkligen jÀttebra!
 
  

Serielista: Juni-Juli (2015)

Wow... Jag Àr jÀkligt dÄlig pÄ att skriva serielistor kÀnner jag hahah... Inte sedan i April tydligen ':D
 
Aja, hÀr kommer den! 
Jag har lyckats hamna efter pÄ sÄÄ mÄnga serier, jag Àr helt hopplös... Men men! Det fÄr bli mitt lilla projekt nu, under sista veckan av mitt sommarlov. Serierna som jag hamnat efter i Àr; Falling Skies, Game of Thrones, Mistresses, Orphan Black, Outlander, Mr Robot, The Messengers (som jag funderar pÄ att ge upp med) och Younger.
 
Dock sÄ har jag hÄllit mig upptagen med flera andra marathon-projekt. Jag har faktiskt haft vÀldig tur, och bara lyckats vÀlja riktiga guldklimpar! DÀribland; Jane the Virgin, Reign, Suits och Nikita. :) Sedan sÄ har jag Àven avslutat sÀsong 2 och 3 av Scandal. 
 
Revenge och Stalker Àr serier som jag har sett klart. 
 
/Hennie♄
 

Serier vi Àr up to date med:

American Horror Story (sÀsong 4)

Devious Maids (sÀsong 3)

Elementary (sÀsong 3)

Finding Carter (sÀsong 2)

Gotham (sÀsong 1)

Humans (sÀsong 1)

House Of Cards (sÀsong 3)

How To Get Away With Murder (sÀsong 1)

Mike and Molly (sÀsong 4)

Melissa and Joey (sÀsong 3) 

Modern Family (sÀsong 6)

New Girl (sÀsong 4)

Once Upon a Time (sÀsong 4)

Orange Is The New Black (sÀsong 3)

Pretty Little Liars (sÀsong 5)

Sherlock (sÀsong 3)

Solsidan (sÀsong 4)

The 100 (sÀsong 2)

The Last Ship (sÀsong 2)

The Big Bang Theory (sÀsong 8)

The Goldbergs (sÀsong 2)

The Vampire Diaries (sÀsong 6)

The Mindy Project (sÀsong 3)

The Walking Dead (sÀsong 4)

The Whispers (sÀsong 1)

The Strain (sÀsong 1)

The Fosters (sÀsong 3)

  

Serier vi ligger efter i: 

2 Broke Girls (sÀsong 2)

Arrow (sÀsong 3)

Awkward (sÀsong 3)

Dark Matter (sÀsong 1)

Defiance (sÀsong 1)

Falling Skies (sÀsong 5)

Game of Thrones (sÀsong 5)

Mistresses (sÀsong 3)

Mr Robot (sÀsong 1)

Orphan Black (sÀsong 3)

Outlander (sÀsong 1)

Two and a half men (sÀsong 11)

The Originals (sÀsong 1)

The Vampire Diaries (sÀsong 3, för Rebecka)

The Flash (sÀsong 1)

The Messengers (sÀsong 1)

Under The Dome (sÀsong 2)

Witches of East End (sÀsong 2)

Younger (sÀsong 1)

  

Marathonprojekt: 

7th Heaven (sÀsong 7)

90210 (sÀsong 1 2)

According to Jim (sÀsong 2)

Breaking Bad (sÀsong 1)

Cougar Town (sÀsong 2)

Cosmos-A Space-Time Odyssey (sÀsong 1)

Daredevil (sÀsong 1)

Derek (sÀsong 1)

Full House (sÀsong 6)

Glee (sÀsong 1)

Ghost Whisperer (sÀsong 1)

Jane the Virgin (sÀsong 1)

Life's Too Short (sÀsong 1)

Lost (sÀsong 4)

Nikita (sÀsong 1)

One Tree Hill (sÀsong 8)

Reign (sÀsong 1)

Scandal (sÀsong 2 3 4)

Suits (sÀsong 1 2 3)

Switched at Birth (sÀsong 2)

Teen Wolf (sÀsong 2)

The O.C (sÀsong 2)

The Office (sÀsong 2)

  

Serier vi gett upp med(kanske fortsÀtter med senare):

24 (sÀsong 1)

Anger Management (sÀsong 1, för Hennie)

Beauty and the Beast (sÀsong 2)

Constantine (sÀsong 1)

Ravenswood (sÀsong 1)

Twisted (sÀsong 1)

The Lying Game (sÀsong 1)

 

Serier vi sett klart: 

1600 Penn

Buffy The Vampire Slayer

Bunheads

Charmed

Desperate Housewives

Friends

Gilmore Girls

Gossip Girl

Guys With Kids

Heroes

Jane by Design

No Ordinary Family

Revenge 

Revolution

Ringer

Sex and the City

Stalker 

Terra Nova

The Carrie Diaries

The Secret Circle

Veronica Mars 

 

Serier vi vill se: 

Prison Break

True Blood

Supernatural

30 Rock

Bewitched

Downton Abby

Hart of Dixie

Nashville

Malcolm in the Middle

Parenthood

How I Met Your Mother

Legend Of The Seeker

Suburgatory

Please Like Me

Skins

Last Resort


Veckans serietips: Midsomer Murders

Handling: A veteran DCI and his young sergeant investigate murders around the regional community of Midsomer County.
ImDb betyg: 7,7/10
 
Jag har ett hÀrligt litet tips till er, nÀmligen Midsomer Murders, eller Morden i Midsomer som den heter pÄ svenska. Den gÄr pÄ tv relativt ofta, sÄ flera av er har sÀkert hört talas om den. 
Jag skulle sÀga att den Àr vÀldigt lik Poirot och Miss Marple, i sÀttet den Àr filmad och "uppbyggd" sÄ att sÀga. Utspelar sig pÄ den engelska landsbygden och har ganska lÄnga avsnitt (1 timme 30 minuter).
Trots att det Àr en polisserie, sÄ Àr den samtidigt mysig och dÀrmed perfekt för en regnig dag och en kopp te. 

First Impression: Jane the Virgin (2014)

Handling: A young, devout woman discovers that she was accidentally artificially inseminated.
ImDb betyg: 7,7/10
 
NÀr jag sÄg trailern till Jane the Virgin förra Äret, sÄ var min första tanke "Aldrig i livet, vilket skÀmt!". Men ÄÄh, som jag hade fel! 
Den handlar dÄ om Jane, som rÄkar bli inseminerad av sin lÀkare, och dÀrmed gravid med en annan mans barn. Hennes liv vÀnds upp och ner, och hennes förlovning riskeras nÀr hon bestÀmmer sig för att inte ge upp barnet. En jÀdra massa intriger uppstÄr och sÄ vidare... You get the picture... ;)
 
Jag gav mig alltsÄ in i denna serien med otroligt lÄga förvÀntningar, och jag blev minst sagt tagen av förvÄning. Den Àr jÀttebra! Inte "rolig" pÄ samma sÀtt som VÀnner och Modern Family Àr rolig. Den Àr mer humoristisk samtidigt som den Àr, ja, en drama-serie helt och hÄllet. Lite Devious Maids-stuk pÄ det hela, fast inte sÄ himla allvarlig. 
Definitivt en serie som jag kommer fortsÀtta kolla pÄ, och som jag definitivt rekommenderar. (Kolla inte pÄ trailern dock, för den suger--)
 
Och mÄste ju sÀga att Rafael Àr vÀldigt fin att titta pÄ ;)
 
/Hennie

Brallie ♄ The Fosters

Är sĂ„Ă„ taggad inför The Fosters sommarfinal! Alltid shippat Brallie, och enligt denna trailer.. Well, lets just say att vi Brallie-shippare are in for a treat ;) ;)
 
/Hennie
♄

Recension: Ant-Man (2015)

Handling: Armed with a super-suit with the astonishing ability to shrink in scale but increase in strength, cat burglar Scott Lang must embrace his inner hero and help his mentor, Dr. Hank Pym, plan and pull off a heist that will save the world.
imDb betyg: 7,8/10
 
SĂ„g för nĂ„gra dagar sedan Ant-Man. Ärligt talat sĂ„ var den inte den bĂ€sta Marvel-filmen som har gjorts!
Den var varken spÀnnande eller originell, snarare exakt likadan som alla andra. Evangeline Lily var dessutom HELT fel för sin roll, enligt mig. Gillade dock resten av skÄdisarna. 
 
Kan ÀndÄ se att det var meningen att Ant-Man förmodligen skulle vara lite mer av en komedi, Àn en action/scifi/drama-film. För rolig var den i alla fall, heh :)
Inte den bÀsta bioupplevelsen jag har haft, men kul att ha sett den nu :)
 
Filmen fÄr 6/10 i betyg :) 
 
/Hennie
 

Man Crush Monday: Harvey Specter♄

Harvey Specter. (Suits, om du nu inte visste det...)
Snygg, smart och saasssyy! Vad mer behövs i en MCM?
Inget? Fel. 
A tuxedo. ;) 
 
/Hennie
 Snygg.
 
Sassy.
 
 
Â