Man Hunk Monday

 
 
Milo Ventimiglia tar priset den här veckan... ;)
 
På senaste tiden har man kunnat se honom i The Whispers i rollen som Sean, och i en mindre roll i Gotham. 
 
Han har på tidigare år medverkat i bland annat Gilmore Girls, i rollen som Jess Mariano (som alla GG fans säkert minns...). Hans karaktär var främst med under säsong 2 och 3, om jag inte minns helt fel. :)
 
Han spelade även en av huvudkaraktärerna i sci-fi serien Heroes (2006-2010), Peter Petrelli. Några av hans motspelare där var Hayden Panettiere, Jack Coleman, Masi Oka och Zachary Quinto.  
 
 
 
 
På senaste tiden har han somsagt dykt upp alltmer på tv-rutan. Först i Gotham, den nya Batman-spinoff serien, som flera av er säkert har hört talas om/följer. Där spelade han seriemördaren "The Ogre", eller Jason Lennon. Hans karaktär var med i flera avsnitt. 
 
Nu spelar han en av huvudkaraktärerna i The Whispers, ny sci-fi serie med bl.a. Barry Sloane (Revenge) och Lily Rabe, nämligen Sean Bennigan
En MYCKET bra serie, som jag i allmänhet rekommenderar!! 
 
/Hennie

 
 
 
 
 

Alvin and the Chipmunks: The Road Chip (2015)

En sådan där typisk film som jag och Rebecka bara smälter för! Sååå söta, och mysiga haha ;)
Nu kommer det i alla fall en ny Alvin och gänget film, den fjärde. Den här gången måste Alvin, Simon och Theodore ge sig av till New York för att försöka stoppa att Dave friar till sin flickvän...
Lagom till julen kommer den ut 3D
 
Handling: Through a series of misunderstandings, Alvin, Simon and Theodore come to believe that Dave is going to propose to his new girlfriend in New York City - and dump them. They have three days to get to him and stop the proposal.
 

 


First Impression: Reign

Handling: Mary, Queen of Scots, faces political and sexual intrigue in the treacherous world of the French court.
imDb betyg: 7,7/10
 
WOW! Det är allt jag har att säga. I princip. WOW. 
 
Reign är så mycket bättre än vad jag förväntade mig! Som en mildare version av Game of Thrones med tonåringar.
Den är verkligen jättebra hittills! Älskar skådisarna, för att inte tala om karaktärerna. Där är mina favoriter Francis, Mary, kung Henry (inte för hans goda hjärta, utan för bra skådespel haha), och drottning Catherine. 
Är just nu på avsnitt 9 på säsong 1, och måste dock säga att jag inte riktigt gillar den riktning serien tar vad gäller giftemål och dylikt... *hosthost* Mary och Bash... Jag shippar Mary och Francis ;D
 
Definitivt en serie jag rekommenderar! Har blivit en perfekt sommarmarathon serie för mig :) Hoppas den håller upp måttet...
 
/Hennie
 
 

The Whispers, Mr. Robot, Dark Matter...

Ni har väl inte missat dessa godbitar...? ;) Vet att vi tjatar mycket om dem, men de är VERKLIGEN värda att kolla in! 
/Hennie
 
The Whispers
Handling: An unseen force is manipulating society's most innocent-our children-to act in favor of its cause. As the kids unwittingly help this unknown enemy, the clock counts down in this suspenseful race to save humanity.
 
Mr. Robot
Handling: Follows a young computer programmer (Malek) who suffers from social anxiety disorder and forms connections through hacking. He's recruited by a mysterious anarchist, who calls himself Mr. Robot.
 
Dark Matter
Handling: The six-person crew of a derelict spaceship awakens from stasis in the farthest reaches of space. Their memories wiped clean, they have no recollection of who they are or how they got on board. The only clue to their identities is a cargo bay full of weaponry and a destination: a remote mining colony that is about to become a war zone. With no idea whose side they are on, they face a deadly decision. Will these amnesiacs turn their backs on history, or will their pasts catch up with them?

Serierecension: Stalker (säsong 1)

Handling: A team of detectives investigates stalkers in Los Angeles.
imDb betyg: 7,7/10
Mitt betyg: 6,5/10
 
Stalker är en sådan typ av serie som jag egentligen aldrig skulle ha lagt ner min tid på. Men jag fann konseptet intressant. Att få se tankegångarna hos en stalker var verkligen fascinerande, och jag kan lätt säga att jag har lärt mig ett och annat om ämnet. 
Det är egentligen det jag anser är bäst med serier! Samtidigt som underhållningen naturligtvis är den främsta anledningen till att jag följer så många serier, så är det även ett sätt för mig att lära mig nya saker. Att få se hur dessa karaktärer hanterat olika situationer och vilka resultat deras handlingar har fått, kan ju jag dra nytta ifrån i framtiden, om jag skulle finns mig själv i en liknande situation. 
 
Oh well, tillbaka till själva recensionen. 
Ett mycket kul och bra cast, med flera ansikten som jag kände igen från tidigare. 
Bland annat Dylan McDermott, som jag hoppas kommer dyka upp på tvrutan snart igen, i rollen som Jack. Han har varit en favorit hos mig sedan jag såg honom i Hostages, även den en kortlivad serie där han spelade en av huvudkaraktärerna. Mycket bra skådis, enligt mig! :)
Även Maggie Q i rollen som Beth. Henne har jag ju stött på tidigare i Divergent och Nikita, som jag precis börjat kolla på.
De två och han som spelade Perry Whitmore var mina favoriter genom hela säsongen. Sedan hade jag favoriter i enskilda avsnitt.
 
Precis som de flesta polisserier så blir handlingen och avsnitten ganska upprepande. Dock hade jag flera favoritavsnitt som höjde mitt slutgiltiga betyg! Jag älskade speciellt de som var riktigt creepy, med clowner och dylikt. 
Älskade även att man fick gissa sig fram mycket under avsnittets gång. Skapa sina egna teorier och känna sig lite smart när man hade rätt ;)
 
Kändes dock som att serien fick ett ganska abrupt slut, vilket förmodligen kan bero på att det från början var meningen att serien skulle bli förnyad till en andra säsong. Hade sett framemot att se mitt lilla ship gå i land... Men icke sa nicke.
 
I det stora hela så skulle jag absolut säga, utan någon tvivel, att det var värt att se Stalker, trots att det bara finns en säsong. Bra skådisar, intressant handling osv :)
 
Totalt så får Stalker 6,5/10 i betyg från mig :)
 
Kram Hennie

Mike and Molly season / säsong 6

Yazzz okej detta har väl säkerligen varit känt ett tag. Men min gos-tjocke-bästis-fundate-serie får ännu en säsong. 6 säsonger still goin strong I like I hope; hope for many more!!! ❤



Daredevil season 2

Jamen lyckan är ju total. En säsong 2 av Daredevil väntas till 2016. BÄST! säsongs-avslutningen var visserligen hyfsat förutsägbar. Men detta är, likt filmerna, från en tidning about a SUPERHERO. Sluten SKA sort of vara det.... ;) 
 
För övrigt försöker jag och min sambo gå och se Insidious 3 nu i veckan. Längtar! 
 
/Rebecka
 

Dark matter ~ sci-fi serie 2015

Jag är overly excited över denna serie! Hoppas jag fastnar för den!! 
 
 
Handling: The six-person crew of a derelict spaceship awakens from stasis in the farthest reaches of space. Their memories wiped clean, they have no recollection of who they are or how they got on board. The only clue to their identities is a cargo bay full of weaponry and a destination: a remote mining colony that is about to become a war zone. With no idea whose side they are on, they face a deadly decision. Will these amnesiacs turn their backs on history, or will their pasts catch up with them?

imDb betyg: 7,1/10

Tv-series for the summer 2015

Några awesome serier som har kickat igång! 
 
Mr Robot 
Handling: Follows a young computer programmer (Malek) who suffers from social anxiety disorder and forms connections through hacking. He's recruited by a mysterious anarchist, who calls himself Mr. Robot.
 
Suits season 5
 
True detective season 2 

Sommar-läsning

.... böcker ni säkerligen känner igen, har plöjt redan. ❤
 
 
Ni vet att nästa som är på g inte är den sista? Wow undrar vilka som kommer vara vid LIV på sista, sista , sista sidan i bokserien.
 
Handling:
 From the author of the New York Times bestseller Eleanor & Park.

A coming-of-age tale of fan fiction, family and first love. 

Cath is a Simon Snow fan.

Okay, the whole world is a Simon Snow fan...

But for Cath, being a fan is her life—and she’s really good at it. She and her twin sister, Wren, ensconced themselves in the Simon Snow series when they were just kids; it’s what got them through their mother leaving.

Reading. Rereading. Hanging out in Simon Snow forums, writing Simon Snow fan fiction, dressing up like the characters for every movie premiere.

Cath’s sister has mostly grown away from fandom, but Cath can’t let go. She doesn’t want to.

Now that they’re going to college, Wren has told Cath she doesn’t want to be roommates. Cath is on her own, completely outside of her comfort zone. She’s got a surly roommate with a charming, always-around boyfriend, a fiction-writing professor who thinks fan fiction is the end of the civilized world, a handsome classmate who only wants to talk about words... And she can’t stop worrying about her dad, who’s loving and fragile and has never really been alone.

For Cath, the question is: Can she do this?

Can she make it without Wren holding her hand? Is she ready to start living her own life? Writing her own stories?

And does she even want to move on if it means leaving Simon Snow behind?
 
Handling:
Winning what you want may cost you everything you love... 

As a general’s daughter in a vast empire that revels in war and enslaves those it conquers, seventeen-year-old Kestrel has two choices: she can join the military or get married. But Kestrel has other intentions. 

One day, she is startled to find a kindred spirit in a young slave up for auction. Arin’s eyes seem to defy everything and everyone. Following her instinct, Kestrel buys him—with unexpected consequences. It’s not long before she has to hide her growing love for Arin. 

But he, too, has a secret, and Kestrel quickly learns that the price she paid for a fellow human is much higher than she ever could have imagined. 

Set in a richly imagined new world, The Winner’s Curse by Marie Rutkoski is a story of deadly games where everything is at stake, and the gamble is whether you will keep your head or lose your heart.

Marvels Daredevil

Den är brutal, rätt äcklig, blodig, fylld till bredden av mörk gränd-bakgårds-action och ja ni hajjar. Detta är en BRA superhero serie. Jag älskar den :) 

Det är skönt med en serie där gott och ont liksom smälter ihop litegrann. Och hans 'superkraft', där alla sinnen utöver synen (blindheten) stärks, känns inte överdrivet onaturlig. Smått men inte too much. 

/ Rebecka