Recension: The Hitchhikers Guide To The Galaxy (2005)

HandlingMere seconds before the Earth is to be demolished by an alien construction crew, journeyman Arthur Dent is swept off the planet by his friend Ford Prefect, a researcher penning a new edition of "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy."
Medverkande: Martin Freeman, Zoey Deschanel, Alan Rickman m.fl.
Imdb betyg: 6,8/10
Mitt betyg: 7/10
 
Detta är en film som jag verkligen rekommenderar! Riktigt skön rulle, superrolig med precis min typ av askonstig, sarkastisk och jätterolig humor. 
 
Jag har precis faktiskt läst boken i skolan, och skulle faktiskt säga att filmen håller sig ganska bra till boken. Skådisar som passade in perfekt på karaktärerna. Framförallt Alan Rickman som rösten för Marvin, och Martin Freeman som Arthur. Bara KLOCKRENT! xD 
 
Kolla in den om ni har tråkigt i helgen! Ha det gött! :))
 
/Henny
 

Postat av: Emelie Karlsson

Så rolig!

2015-11-28 @ 20:25:00
URL: http://fiktivaem.blogg.se/
Postat av: Elsa

Älskade den när jag var liten, såg den jätte ofta... Fast sen såg jag den för ca två år sen igen och då insåg jag hur dålig den egentligen är... Fast ändå rolig, haha.

2015-11-29 @ 00:28:47
URL: http://www.gillafilm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback