Recension: The Call & Red Eye

The Call:

Produktionsår: 2013
Medverkande: Halle Berry, Evie Thompson, Abigail Breslin m.f. 
Handling: When a veteran 911 operator takes a life-altering call from a teenage girl who has just been abducted, she realizes that she must confront a killer from her past in order to save the girl's life.
 
Åsikter: Älskade denna film! Den var så spännande, jag satt som klistrad till TV-skärmen HELA tiden.  
Den hade bra handling, och castingen var perfekt. Halle Barry var verkligen som gjord för rollen!  
Rekommenderar The Call till de som gillar sådana sorters filmer där allt i filmen händer så snabbt att man sitter och gungar på stället, knäppandes med fingrarna, adrenalinet pumpandes genom kroppen. Då ett enda felsteg kan vända karaktärernas liv heelt upp och ner. 
 
Filmen får betyget 8/10. :)
 
 
Red Eye:

Produktionsår: 2005
Medverkande: Rachel McAdams, Cillian Murphy m.f. 
Handling: A woman is kidnapped by a stranger on a routine flight. Threatened by the potential murder of her father, she is pulled into a plot to assist her captor in offing a politician.
 
Åsikter: Filmen var bra i allmänhet. Den hade spänning, action och skådespelet var på topp. Dock så var handlingen aningens torr. Kändes som att jag sett andra versioner av samma grej förrut! 
Men jag rekommenderar den ändå! Dock så var den inte lika bra som The Call enligt mig... :P 
 
Red Eye får betyget 6/10. :)
 
 
/Hennie

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

måste se the call :)
den andra har jag sett men för många år sedan.

Svar: Ja det borde, den var såå bra! :D
Hennie Skareng

2014-08-08 @ 21:50:52
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Elsa

The Call vill jag se! Älskar Halle Berry :D

Svar: Ja hon är en så bra skådis :D
Hennie Skareng

2014-08-09 @ 10:10:06
URL: http://www.gillafilm.devote.se
Postat av: Lina - A Film and TV Freak Like Me

Har satt jag och va helt säker på att jag hade sett Red Eye men när jag spanade in trailers så.. nää. Hur har jag kunnat missa denna undrar ju jag.

The Call är också bra, men jag hade hoppats på lite mer ändå.

Svar: Ja, Red eye borde du kolla in :)
Hennie Skareng

2014-08-13 @ 23:03:21
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback