Christmas Countdown Day 2: How The Grinch Stole Christmas

Handling: Filmen handlar om en liten by där julen är den största högtiden någonsin. Men det finns en som inte gillar julen – Grinchen. Han är en lustig figur som bor högt över byn i en grotta med en hund som enda sällskap. Många i byn känner till grottan men ingen vågar sig upp. Grinchen bestämmer sig för att förstöra julen för byborna så han klär ut sig till tomte och går till alla hus i hela byn och tar allt. Varenda liten julgranskula, allt som har med julen att göra.
 
 
Medverkande: Jim Carrey, Taylor Momsen, Jeffrey Tambor m.f. 
 
Grinchen måste nog vara min absoluta favvo jul-rulle, direkt efter Ensam Hemma dådå! Rolig, unik och mysig :) Fullkomligt älskar den! Förra året så kollade jag t.o.m på den på julaftonsmorgon medan jag åt frukost.. :3
Jag tror nog att det inte är många som inte har sett denna, men om du inte har det för att du, precis som några av mina vänner, har minnen från barndomen om att ha varit livrädd för just "Grinchen", så kolla på den ändå! Den är långt ifrån läskig... Utan, alldeles..alldeles..alldeles underbar ;) *Cinderella-style* 
Om du har sett den, och älskade den precis som jag, så kan du se detta som en liten påminnelse om att du borde se den igen.. ;) Ska nog själv försöka göra det ikväll. Om jag har tid dvs... (har aldrig tid för något numera, satt liksom upp till 01:00 igår kväll för att skriva klart en uppsats)
 
Kramar på er... Hörs :)
/Hennie
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback