Recension: Noah

Handling:

Noah får uppenbarelser om en kommande syndaflod som ska rena världen från det förfall som har tagit över. Han får i uppdrag från Gud att bygga en ark och ge livet på jorden en ny början, men brottas med tvivel på om människan verkligen är värd det.

 

Medverkande:

Russel Crowe, Jennifer Connely, Ray Winstone, Anthony Hopkins, Emma Watson, Logan Lerman m.f.

 

Åsikter:

Ja, alltså den var helt okej. Kanske inte en film som passade mig särskilt bra, och inte heller en film som jag ser igen. Men den var ju inte dålig, den kanske inte var den bästa film jag sett, men inte dålig. Den var lite trög. Trodde att den skulle innehålla lite mer spänning och känsla. Men nej… Inte på den nivå som jag önskat… 

Tummen upp till Emma Watson dock, det var i princip bara för henne som jag såg denna filmen för, och inte blev jag besviken. Hennes skådespel är alltid på topp :) 

 

Rekommenderar filmen till de som är religiösa eller gillar filmer i denna stilen antar jag.. :P 

Den får betyget 5/10 från mig :)

/Hennie
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback