Recension: The Impossible

Handling: 
Maria, Henry och deras tre söner är på semester i Thailand. När familjen njuter vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg, som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen. Filmen visar hur familjen kämpar för sitt liv, men också hur främlingar hjälper och stöttar varandra, för att överleva tillsammans. 

-Wikipedia
Åsikter:
För några dagar sedan så såg jag The Impossible. Hade haft mina ögon på den under en lång tid, så bestämde mig nu för att sätta mig ner och se den. Och wow... Det är allt jag har att säga; wow... 
Det var en så vacker historia, så emotionell och kraftfull på nåt sätt. Man satt ju och lipade genom hela rullen. 
För det första så älskar sådanna här sorters filmer. När allt är så kausartat och katastrofalt att man sitter och gungar på stället och knäpper med fingrarna såsom karaktärernas liv vänds upp och ner.    
För det andra så älskar jag när skådespelet är så bra som det var i den här filmen. Speciellt från Tom Holland (Lucas) som förvånade mig med hans underbara skådespel.
Rekommenderar verkligen denna film! Den får betyget 10/10. :) 
 
 
/Hennie

Postat av: Felicia - serier/film

Har velat se den sedan den kom ut men har aldrig blivit av, heh

Svar: Var samma sak för mig! Du måste se den ;) Den är verkligen värd din tid :3
Hennie Skareng

2014-07-08 @ 18:33:46
URL: http://efji.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback