Sammanfattning: The 100 (säsong 1)

Handling: Set 97 years after a nuclear war has destroyed civilization, when a spaceship housing humanity's lone survivors sends 100 juvenile delinquents back to Earth in hopes of possibly re-populating the planet. 

 

Favoritavsnitt: Definitivt sista avsnittet skulle jag säga. Det fick mig verkligen att törsta efter mer. Det bästa var nog precis i slutet, när man fick se vilka "the mountain men" var. Först så föreställde jag mig typ deformerade människo-monster. Typ värsta Big Foot eller nåt. Men då de släppte de där rökbomberna så förstod jag genast att det måste vara lite mer "civiliserade" människor, med bra teknologi och sånt. Ska bli mycket intressant att få reda vilka de är?!  

 

Favoritkaraktär: Hmm… Vet ärligt talat inte. Jag gillade ju alla huvudkaraktärer, som Clarke dådå. Men de som stod ut var väl kanske Jaha och Lincoln. 

Jaha tyckte jag verkade så godhjärtad och vis, trots att han kanske gjort några misstag. Och Lincoln kändes så äkta och ärlig på nåt sätt. Gillade verkligen de karaktärerna! 

 

Favoritship: Antar väl Clarke och Finn, men också Octavia och Lincoln. 

 

Bäst i säsongen: Vet inte riktigt, antar slutet? Kanske låter lite fantasilöst, men tittade igenom hela säsongen så snabbt, så själv avslutningen var nog min favorit. Eller neeeh, Octavia och Lincoln tillsammans var också en av de bästa sakerna i säsongen :) 

 

Värst i säsongen: Ja… Trots att slutet var superduper spännande, så gillar jag inte när två karaktärer "kanske" har dött. För man såg ju klart o tydligt att bomben gick av och tog med sig en hel del i sin väg, men ändå… Det känns lite konstigt att det dödar TVÅ ganska viktiga karaktärer bara sådär. Kanske så är Bellamy och Finn verkligen döda, och så kommer nya karaktärer att ersätta dem. Men jag har tittat så pass länge på serier att jag vet att det alltid finns nån hålhake! Men men… Vi får väl se nästa såsong! 

 

Övriga synpunkter:  Har inga övriga synpunkter riktigt… Förutom att jag verkligen rekommenderar denna serien till alla som gillar sådanna här sci-fi, äventyr, spänning serier! Varje avsnitt var intressant, vilket är sällsynt i serievärlden. Varje avsnitt hade nåt nytt att bjuda på. Bra skådisar var det också :3 Så somsagt, SEVÄRD! :)

 

Säsong 1 av The 100 får betyg 8/10 av mig.

 

/Hennie


Postat av: Elsa

Såå bra är den! :) längtar tills nästa säsong startar!

Svar: Åååh jag med :D
Hennie Skareng

2014-07-17 @ 01:43:45
URL: http://www.gillafilm.devote.se
Postat av: Melanie

Detta är en serie jag väldigt gärna vill se!

2014-07-23 @ 15:49:37
URL: http://www.iheartfantasy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback