Bokrecension: Angelfall (Penryn and the End of Days #1)

Titel: Angelfall
Föfattare: Susan Ee
Utgivningsår: 2011
Mitt betyg: 4,5/5
 
Handling: It's been six weeks since angels of the apocalypse descended to demolish the modern world. Street gangs rule the day while fear and superstition rule the night. When warrior angels fly away with a helpless little girl, her seventeen-year-old sister Penryn will do anything to get her back.

Anything, including making a deal with an enemy angel.

Raffe is a warrior who lies broken and wingless on the street. After eons of fighting his own battles, he finds himself being rescued from a desperate situation by a half-starved teenage girl.

Traveling through a dark and twisted Northern California, they have only each other to rely on for survival. Together, they journey toward the angels' stronghold in San Francisco where she'll risk everything to rescue her sister and he'll put himself at the mercy of his greatest enemies for the chance to be made whole again.
 


Den här boken var verkligen mycket bättre än jag förväntade mig! Efter att ha läst handlingen kändes den väl halvbra, inget att priotera. Men sedan så såg jag den i Pocket Shop och bestämde mig för att bara tuta och köra. Att köpa Angelfall kan jag lugnt och säkert säga var inte ett misstag!

Jag älskade vartenda ord av den! En riktig bladvändare! 
Historien var unik och mycket välskriven. Likaså karaktärerna! Åh... karaktärerna...
Först och främst, bokens lilla hjältinna; Penryn Young. Hon var stark, smart och gjorde verkligen allt för att hålla hennes familj säker. 
Raffe... Jag finner knappt några ord! Han var bara underbar! Hans corny och sarkatiska humor, och det svarta håret och blå ögonen... PRECIS min typ ;) hehe... Nemen, jag kan inte säga så mycket utan att spoila något. Men för er som har läst boken, så vet ni vad jag menar när jag säger att slutet, när han lackade loss totalt... Det var SÅ ROMANTISKT!! På sitt egna lilla vis såklart, för samtidigt så var det ju fruktansvärt tragiskt...
 
Penryns mamma var också en favorit hos mig. Det speciella med henne är ju att hon är galen, vilket är rätt så intressant att se. Hon går ju inte på några mediciner, så man kan lugnt säga att hon lever i sin egna något creepy värld.. x'D
 
I övrigt så var boken packad med action, och den gjorde mig fakitskt lite småskraj vid vissa lite extra gory delar. 
Den hade minst sagt ett högt tempo, och var i princip felfri. 
 
Det enda som hindrade mig från att ge den 5/5 i betyg, var att jag hade så otroligt många frågor genom hela boken. Framförallt om änglarna dådå! Susan lämnade små hintar med information här och var, som fick mitt huvud att virvla med frågor och funderingar. För trots att jag lyckades måla upp en rätt bra bild om hur världen såg ut, så var det mycket som inte besvarades. Dock så var ju det egentligen rätt så smart av författaren. Fick ju än egentligen bara att vilja läsa mer.. ;)
 
För att avrunda denna recension; LÄS DEN! Den är fantastisk! 119:- på Pocket Shop.. :3
 
 
/Hennie

Postat av: Filippa

Hejsan!
SV; det är stor chans att böckerna har vikta hörn om du beställer från Book Depository! Mer än hälften av mina böcker därifrån har varit lite skadade (tom fuktiga sidor och vikta omslag). Men om du köper från Adlibris eller Bokus så borde det inte vara några problem! Mina böcker därifrån har alltid varit superbra :) om de är jätteförstörda eller "ser annorlunda ut" så är det bara att maila så brukar man alltid få en ny bok (iaf från TBD vad jag vet). Hoppas att det var till någon hjälp :)

Svar: Jo, tack! :) Då vet jag att jag iiinte ska beställa något från Book Depository 'xD
Hennie Skareng

2014-11-11 @ 07:54:54
URL: http://countlessbooks.blogspot.se
Postat av: ♫♪ sandra

åh den vill jag läsa, tack för tipset!

Svar: Jo det tkr jag du ska göra :) Den är jättebra!
Hennie Skareng

2014-11-13 @ 14:33:08
URL: http://www.sandramusic.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback