Sammanfattning: Finding Carter (säsong 1)

Jag måste nog säga att jag fick det jag förväntade mig från Finding Carter, och är riktigt glad att jag gav den en chans. 

Finding Carter handlar om Carter Stevens, som får reda på att kvinnan hon trodde var sin mamma, egentligen är hennes kidnappare. Carter, som kidnappades vid tre års ålder, tvingas flytta hem till de främlingar som är hennes riktiga familj. Men att bara överge sitt liv på det sättet kan vara svårt. Vi får följa Carter genom några riktigt svåra belsut, i säsong 1 av serien. 

Tänker börja att prata om skådespelet. Framförallt så gillade jag Kathryn Prescott's (Carter Stevens) och Cynthia Watros' (Elizabeth Wilson) prestation. Tyckte att de jobbade jättefint tillsammans! Från att ha haft en svår relation, så utvecklade karaktärerna ett riktigt starkt mor&dotter-band. Ser framemot att se de igen i nästa säsong! 

Dock så var jag inte lika imponerad av Anna Jacoby-Heron och Alex Saxon, som spelade Taylor och Max. Tyckte att Taylor's karaktär var ganska platt och lite småtråkig. Max var jättesöt och rolig, men skådespelaren var väl kanske inte den bästa (enligt mig). Han har ett väldigt speciellt sätt agera, vilket jag har märkt efter att ha sett honom i både denna serien och The Fosters i rollen som Wyatt. Alltid samma min, alltid samma blick, och inte jättemycket variation i rösten. Men de sakerna kan också vara saker som utmärker karaktären och gör den speciell… 

Tyckte att handling var riktigt bra! Har inte sett något sådant förut i en serie, så det var som en frisk fläkt kan man säga. 

Säsongen bjöd på mycket spänning från avsnitt till avsnitt, men även några väldigt emotionella scener. Var framförallt imponerad av hur mycket spänning som serien lyckades leverera. Från början till slut! Dock så började jag tappa intresset mot mitten av säsongen, men de gjorde upp för det med det väldigt dramatiska slutet (den cliffhangern, just sayin')! 

Vissa stunder var lite cheesy, det var ju trots allt en serie från MTV. Men i det stora hela så tycker jag inte att det gjorde något! 

 

För att avsluta detta så rekommenderar jag definitivt Finding Carter. Den första säsongen får betyget 6,5/10 från mig. 

 

Genomsnittlig känsla: 

 
/Hennie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback