Sammanfattning: The Carrie Diaries (säsong 2)

Handling: Bradshaw is in her junior year of high school in the early 1980s. She asks her first questions about love, sex, friendship and family while navigating the worlds of high school and Manhattan.
 
Favoritavsnitt: 2x08. Kändes som att alla kom varandra närmare i detta avsnittet! Dessutom var det ju säsongens julavsnitt, och de är ju alltid ett plus :)
 
Favoritkaraktär: Gillade Larissa, bara för att hon var så speciell och energisk och allmänt rolig. Samma sak med Samantha :) 
 
Favoritship: Kyddshaw, Wes och Mouse, Samantha och Carrie (som vänner alltså) :3 Gillade även Pete och Maggie tillsammans, men kändes som att deras förhållande var så påskyndat. Man lärde ju knappt känna honom :P 
 
Bäst i säsongen: Den allmänt mysiga stämningen.. :)
 
Värst i säsongen: Det sega tempot...
 
Övriga synpunkter: Det var helt klart en mysig serie, och jag hade definitivt fortsatt följa den om den inte blivit inställd. Men måste säga att jag på ett sätt kan förstå varför den lades ned. Den andra säsongen var inte alls lika bra som den första. Mycket segare, tappade snabbt intresset märkte jag. Var verkligen få avsnitt jag var helt såld på! 
Den första säsongen var även mer "teenage-drama", medan den andra var mer... Vuxen. Det kanske inte låter så dåligt, men det var tonårsdramat som jag föll för med serien, så blev besviken... Synd... Men men! Ibland blir det så :) 
 
Säsong 2 av The Carrie Diaries får betyget 6/10 från mig. 
 
/Hennie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback