Recension: The Duff (2015)

 
Medverkande: Mae Whitman, Bella Thorne, Robbie Amell m.fl.
Handling: A high school senior instigates a social pecking order revolution after finding out that she has been labeled the DUFF - Designated Ugly Fat Friend - by her prettier, more popular counterparts.
Mitt betyg: 7/10
 
The Duff uppfyllde alla mina förväntningar! Med roliga, klychsiga karaktärer, kul handling, härliga skådespelare och mysig stämning. En riktigt adorkable film :) 
Jag är verkligen en riktig sucker för tonårs/high-school-drama filmer, som LOL, Mean Girls och nu även The Duff. Enligt mig så är de sådana feel good-filmer som man kan se om och om igen, utan att bli trött. För er som gillar sådana filmer, rekommenderar jag verkligen The Duff. 
Några minus var för mig att det var ett väldigt hastigt slut, den kunde ha varit liiite mer utdragen. Sen så var den ju extremt förrutsägbar och klyschig, men somsagt så har jag inte så jättemycket emot det. 
 
/Hennie
 

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

den är bra

Svar: Ja verkligen :) Riktig chickflick
Hennie Skareng

2015-05-27 @ 15:00:20
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback