Sammanfattning: Teen Wolf (säsong 1)

Handling: A somewhat awkward teen is attacked by a werewolf and inherits the curse himself, as well as the enemies that come with it.

Medverkande: Tyler Posey, Dylan O'Brien, Tyler Hoechlin, Crystal Reed, Colton Haynes m.f.

Mitt betyg: 5,5-6/10
 
I det stora hela så är Teen Wolf en serie som jag kommer fortsätta att följa, men den är långt ifrån en favorit som det ser ut just nu. 
 
Handlingen känns väldigt ooriginell, förutsägbar och effekterna är halvbra. Men det är ju ändå en MTV-serie, så hur mycket kan man begära? ;) 
Dock så är atmosfären i serien väldigt mysig. Det är liksom en "bekväm" serie att kolla på. En sån som man kan kolla på när man inte riktigt orkar koncentrera sig särskilt mycket, vilket är något jag känner ganska ofta, ex efter en lång skoldag. 
 
Karaktärerna var ganska platta och klyschiga. 'Connectade' inte riktigt med någon av dem! Dock så älskade jag faktiskt Stiles, och anser att Dylan O'Brien, som spelar honom, är en av de faktiskt bra skådespelarna i serien. 
Gillade även huvudpersonen Scott (Tyler Posey), men hans prestation var långt ifrån perfekt. Inte den bästa skådespelaren, och även han en ganska platt karaktär. 
Andra favoriter hos mig var Alisons pappa Chris, Derek (that body...just sayin) och Jackson (gotta love Colton Haynes). 
Den enda karaktären som jag dock verkligen, verkligen, verkligen inte gillade, var Alison. Dottern till 'the hunters', och Scott's flickvän. USCH. En irriterande, ytlig, platt, klyschig waste-of-space karaktär.
 
Säsong 1 får 5,5-6/10 i betyg från mig, men har större förhoppningar om kommande säsonger! :)
 
/Hennie

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Säsong tre & 4 är bättre (mycket bättre). Tycker dock ettan är bättre än tvåan.

Svar: Jo, förmodade att Teen Wolf är en sån serie som blir bättre för varje säsong :) Tycker i alla fall att säsong 2 hittills är lite bättre än säsong 1. Men man vet ju aldrig, kan ändras :3
Hennie Skareng

2015-04-05 @ 22:24:27
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback