First Impression: Jane the Virgin (2014)

Handling: A young, devout woman discovers that she was accidentally artificially inseminated.
ImDb betyg: 7,7/10
 
När jag såg trailern till Jane the Virgin förra året, så var min första tanke "Aldrig i livet, vilket skämt!". Men ååh, som jag hade fel! 
Den handlar då om Jane, som råkar bli inseminerad av sin läkare, och därmed gravid med en annan mans barn. Hennes liv vänds upp och ner, och hennes förlovning riskeras när hon bestämmer sig för att inte ge upp barnet. En jädra massa intriger uppstår och så vidare... You get the picture... ;)
 
Jag gav mig alltså in i denna serien med otroligt låga förväntningar, och jag blev minst sagt tagen av förvåning. Den är jättebra! Inte "rolig" på samma sätt som Vänner och Modern Family är rolig. Den är mer humoristisk samtidigt som den är, ja, en drama-serie helt och hållet. Lite Devious Maids-stuk på det hela, fast inte så himla allvarlig. 
Definitivt en serie som jag kommer fortsätta kolla på, och som jag definitivt rekommenderar. (Kolla inte på trailern dock, för den suger--)
 
Och måste ju säga att Rafael är väldigt fin att titta på ;)
 
/Hennie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback