Bokrecension: Hex Hall (Hex Hall #1)

Titel: Hex Hall
Författare: Rachel Hawkins
Utgivningsår: 2010
Mitt betyg: 6,5/10
 
Handling: On her twelth birthday, Sophie Mercer discovered she was a witch. Three bumpy years later, after a prom-night spell gone horribly wrong, she´s exiled to Hex Hall, an isolate reform school for wayward Prodigium, a.k.a witches, faeries and shapeshifters. 
By the end of her first day, Sophie has quite a scorecard: three powerful enemies who look like supermodels, a futile crush on a gorgeous warlock, a creepy tagalong ghost, and a new friend who happens to be the most hated person and only vampire on campus. Then when a mysterious predator begins attacking students, and Sophie´s only friend is the number-one suspect, a horrifying plot begins to surface. Soon, Sophie is preparing for the biggest threat of all: an ancient secret society determined to destroy all Prodigium, especially her.  

I det stora hela så gillade jag faktiskt Hex Hall! Jag gav mig nog in i den med liite för höga förväntningar. Den var inte riktigt så fängslande som jag hade hoppats, och ganska förutsägbar. 
 
Men den var också mysig och rolig, lättläst och bra skriven! 
 
Karaktärerna var väldigt klyschiga, men samtidigt underhållande. Vi har den pinsamma, klumpiga huvudkaraktären, den sarkastiska, mörkhåriga, snygga killen, de bitchiga och självfallet skitsnygga tjejerna, och den överbeskyddande mamman. I vissa stunder kunde detta göra mig väldigt irriterad, men ibland fann jag mig tycka att det var skönt med något lite mer "familjärt", om man nu kan säga så. 
 
Ser definitivt framemot att läsa resten av serien, och rekommenderar den för de som gillar mystik, fantasy, komik och en underbart cheesy romans. 
 
/Hennie
 
PS: Nästan 30 följare, STORT TACK♥
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback