Sammanfattning: Orphan Black (säsong 1)

Handling: A streetwise hustler is pulled into a compelling conspiracy after witnessing the suicide of a girl who looks just like her.
 
Oh, vet inte vart jag ska börja! Basically så handlar serien om Sarah Manning, som bevittnar en tjej, som förövrigt är identisk till henne själv, ta självmord. Sarah, stjäl hennes identitet, och blir som en följd indragen i en konspiration som involverar inget annat, utom kloner... ;) dum-DUM-duuuum!! heh.
 
Först och främst, jag älskar denna seriens handling. SÅ unik och intressant. Den skiljer sig verkligen från andra! Under seriens gång utvecklas handlingen väl, och för varje avsnitt så dras man in djupare och djupare. En lagom blandning av humor och spänning. Om det är något jag saknar så är det väl romantik! Man kanske det väntar i säsong 2..? Trodde först att det var något på gång med karaktären Paul, men tyvärr verkade det inte som det... 
 
           
Om vi ska gå vidare till skådespelarna och karaktärerna, så tänker jag först faktiskt nämna Jordan Gavaris som spelar den roliga, artistiska, homosexuella, något galna brodern till vår huvudperson Sarah; nämligen Felix. Och GUD vad jag ÄLSKAR honom!!! Han är bara så jäkla skön. Right up my alley. LÄTT min favoritkaraktär i serien so far. Felix sätter alltid ett leende på mina läppar med hans roliga, snabba, sarkasm-fyllda kommentarer.
 
Sedan så har vi ju skådespelaren Tatiana Maslany som spelar huvudpersonen och, såklart, alla klonerna. Fantastisk prestation! Älskar att hon verkligen får dessa karaktärer att kännas som om de spelas av helt olika personer.  
 
Om jag ska klaga på något så är det att seriens karaktärer kan framstå som lite klyschiga. Den alkoholiserade förortsmamman, lesbiska vetenskapsnörden och tuffingen som skulle göra allt för sin familj. Dock så stör detta mig egentligen inte särskilt mycket! Tycker endast att det bidrar till seriens charm. 
 
Första säsongen av Orphan Black får en stark 8/10 från mig i betyg. 
 
«Hennie»
 

Postat av: Elsa

Orphan Black är superbra! Såg säsong 1 för ett tag sen, men bestämde mig sen för att ta en liten paus. Men nu blev jag riktigt sugen på att fortsätta på säsong 2!

Svar: Ååh den är verkligen såå bra! :D Du borde se ikapp, säsong 2 är lika bra den ;)
Hennie Skareng

2015-01-22 @ 20:27:28
URL: http://www.gillafilm.devote.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

vill se

Svar: Ååh det borde du! Den är fantastiskt bra :)
Hennie Skareng

2015-01-30 @ 12:54:02
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback