Serierecension: Empire (säsong 1)

HandlingA hip-hop mogul must choose between his three sons who are battling for control over his multi-million dollar company, while his ex-wife schemes to get what's hers.
Medverkande: Terrence Howard, Taraji P. Henson, Jussie Smolett, 
Mitt betyg: 7/10
Imdb betyg: 8,0/10
 
Då har jag sett säsong 1 av Empire. En serie med riktig kvalite, vilket jag tycker att man får se allt mer av nu för tiden! Serien hade en ganska seg start, men det finns något med den som höll mig fast ändå. Tror det kan vara den blingiga miljön eller det faktum att den utspelar sig i hjärtat av musikindustrin, så att säga. Har man musiker föräldrar så har man liksom, och då gillar man sånt här.. xD 
Lagom blandning av humor och drama. Älskar skådespelarna och karaktärerna! Väldigt underhållande! Speciellt the fabulous Cookie Lyon, aka min favorit hittills, tillsammans med sonen Jamal Lyon. Hade faktiskt ganska svårt för Lucious säsongen igenom, och hyste rent hat för Andre och hans fru. Irriterande, blodsugande iglar... :S 
 
 

Postat av: Seriemorsan

Jag är lite nyfiken på denna serien men samtidigt känns det inte som något för mig :/

SV: Alltså, den är ju lite löjlig enligt mitt tycke. Jag fortsätter bara titta för att veckorna inte är så fulla nu längre!

Svar: Ja man måste ha tycke för sådana sorters "business"-aktiga serier, för att kunna uppskatta den, tror jag. Men ge den ett försök så! :)
Hennie Skareng

2015-11-29 @ 12:24:08
URL: http://seriemorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback