Seriesrecension: Reign (säsong 1)

Handling: Mary, Queen of Scots, faces political and sexual intrigue in the treacherous world of the French court.
 
Medverkande: Adelaide Kane, Megan Follows, Alan van Sprang, Torrance Coombs, Toby Regbo m.fl. 
ImDb betyg: 7,7/10
Mitt betyg: 8/10
 
Reign lämnade mig riktigt imponerad! Om jag skulle göra en liknelse, så skulle jag säga att det är som Game of Thrones (ett maktspel) fast mer riktat åt tonåringar. 
 
Den var mycket spännande, och t.o.m lite småkuslig vid vissa stunder. Perfekt blandning av kärleksdrama, maktspel och spänning för att hålla tittaren som klistrad till Reign's alla intriger.  
 
Jättebra skådespelare! Framförallt Adelaide Kane, som nu är en stor favorit hos mig. Hon passade perfekt för sin roll som Mary, Skotlands drottning. Bestämd, mogen och verkligen mäktig, men ändå känslosam. Riktig kraftfull skådespelerska, som verkligen förhöjer serien på bästa sätt!
Även lite roligt att Avan van Sprang var med som Kung Henry, då det även är han som kommer spela Valentine i nya serien "Shadowhunters", baserad på The Mortal Instruments böckerna. Även han är en riktigt bra skådespelare, ska bli kul att få se honom porträttera Valentine nu i vår. Han passar verkligen perfekt i rollen som the bad guy! ;)
 
Har egentligen inte så jättemycket att klaga på, förutom några småsaker som jag störde mig på under seriens gång, men som jag inte kan avslöja då de alla är ganska stora spoilers. 
(Triangeldramat i början av säsongen mellan Mary, Francis och Bash var dock aningens irriterande...)
 
Ser framemot nästa säsong! Ger första säsongen av Reign betyget 8/10 :) Rekommenderar!
 
/Hennie
 
 

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Låter som något jag måste kolla in, tack för tipset! :)

Svar: Oh ja, det borde du! Den är verkligen kanonbra :)
Hennie Skareng

2015-09-13 @ 15:17:56
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Elsa

Underbara Reign :)

Svar: Älskar :)
Hennie Skareng

2015-09-14 @ 21:02:18
URL: http://www.gillafilm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback