Sammanfattning: Orange Is The New Black (säsong 2)

Handling: The story of Piper Chapman, a woman in her thirties who is sentenced to fifteen months in prison after being convicted of a decade-old crime of transporting money for her drug-dealing girlfriend.
 
Favoritasvnitt: Det sista tror jag. Då Taystee och tjejerna insåg Vee's agendor, Rosa som rymde, Caputo tar över stället, Vee dör MOHAHA :3  
 
Favoritkaraktär: Poussey och Red, DEFINITIVT! Det känns som att båda hade någon form av moral genom hela säsongen. Och tyckte så synd om dem! Hamnade ju alltid i klistret. Sen så tyckte jag även att Caputo alltid var lite smårolig. :P
 
Favoritship: Ja, det blir väl Daya och John igen... :) Gillar de två tillsammans, så söta. Och nu när Mendez hamnar i finkan, och John har erkännt, hur kommer det gå med deras bebis?! 
Sen så gillade jag även Poussey och Taystee tillsammans, fast som vänner dåda :)  
 
Bäst i säsongen: Tyckte faktiskt att det var skiiitkul när Mendez kom tillbaka! Han må vara helt galen, men alltid så himla rolig! Precis då han kom in genom dörrarna alltså... Dog av skratt. 
 
Värst i säsongen: VEE! Usch! Hatade henne från första början. Kommer in och tror att hon äger stället. Och så som hon behandlade Poussey och Red, ville bara slå till henne i ansiktet! Det hon gjorde mot RJ, han som var så söt, gav mig kräkreflexer! USCH 
OCH att de slängde ut den där gamla damen. Var så hemskt när de stängde in henne i bilen och hon ropade på Piper! Var så hemskt :'(
 
Övriga synpunkter: Ja. Ännu en mycket bra säsong! Mycket drama, med lite komedi-inslag. Och så självklart alla tillbakablickarna. Tror inte att jag nämnde de i sammanfattningen av säsong 1, men jag gör det nu. Ännu en sak som jag älskar med serien!
Har även gjort mig lite sugen på att läsa boken, trots att jag har hört från många att serien är så mycket bättre... Men men! 
 
Den andra säsongen av Orange Is The New Black får betyget 8/10 :)
  
/Hennie

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

vee var så vidrig! hhahahha

Svar: såååå hemsk x/
Hennie Skareng

2014-10-01 @ 21:36:08
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback