Top 5 komediserier!

Här är en Top 5 lista på mina favoritkomediserier :) Tänkte att det kunde vara kul, kanske ger er något tips också..? :)
/Hennie
 
1. Vänner
Min all-time favorit har alltid varit, och kommer förmodligen alltid att vara Vänner. Vänner är ett måste att se för ALLA serienördar därute! Inte skit som typ Seinfeld eller Scrubs. Vänner är the real deal. Det är avsnitt som jag bokstavligt talat kan se om och om och om igen utan att sluta skratta högt åt skämten. Och tro mig, det händer inte ofta att jag gör det! 
Vad jag gillar mest, är att samtidigt som den är extremt rolig så är den väldigt seriös. Det finns drama, kärlek, familj och så. Den har en riktig handling kan man säga. Till och med cliffhangers-roliga cliffhangers. 
Tillsammans med en mycket mysig atmosfär, så är Vänner lätt min absoluta favoritkomedi! Rekommenderar starkt :)
2. Modern family
Jag är som ni säkert vet extremt kräsen vad gäller komediserier. Jag skrattar sällan (tuff publik)! Men tillsammans med Vänner, så faller Modern Family in i den kategorin av serier som jag faktiskt skrattar åt. 
Den är väldigt roligt gjord, inget bakgrundsskratt och man kan oftast ganska lätt relatera till skämten och karaktärerna. :) Tycker inte heller att den har blivit svagare under seriens gång. 
Rekommenderar! 
 
3. The Big Bang Theory
Jag skulle nog inte säga att jag skrattar högt åt TBBT, men den är ändå mysig och rolig. Trots många säsonger, tycker jag att den har hållit upp måttet tillräckligt mycket för att hålla mig kvar på kroken :) 
 
4. Full House
Full House är en typisk 80-tals komediserie. Men skillnaden från alla andra sådana, så finner jag faktiskt Full House riktigt charmig. Med sina små larviga livsråd i slutet av varje avsnitt. Den är härlig! :)
 
5. Solsidan
Kände mig nästan tvungen att ta med Solsidan. Även här väldigt relaterbara skämt, som aldrig blir gamla. Från Ove Sundbergs snåla själv till Mickans maniska köp-beteende. Mycket rolig! 
(Måste tyvärr dock säga att den föll extremt mycket i kvalité den senaste säsongen, när de bytte manusförfattare. Inte ens nära lika roligt var det.)

Postat av: Billy

Hej jag vet att det finns många som letar eter serier som inte finns på dreamfilm och swefilmer! Och därefter så finns det en as bar sida med näst intill alla serier ni letar efter !


Losmovies.is eller losmovies.ch

2015-06-27 @ 22:05:38
Postat av: Elsa

Vänner och Full House, underbara serier man aldrig tröttnar på! :) Har aldrig riktigt fastnat för varken Modern Family, Big Bang Theory eller Solsidan tyvärr...

2015-06-28 @ 13:49:33
URL: http://www.gillafilm.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback