Sammanfattning: One Tree Hill (säsong 7)

Mitt betyg: 5,5/10
Handling: This series follows the eventful lives of some high-school kids in Tree Hill, a small but not too quiet town in North Carolina, where the greatest source of pride is the high school basketball team, the Ravens. 
 
Såå... Nu har jag äntligen lyckats ta mig igenom säsong 7 av One Tree Hill. Och HERREGUD vad jag var besviken med den här säsongen! Den var helt klart seriens sämsta säsong hittills. 
 
Jag älskade OTH's första säsonger! Verkligen älskade dem. Inte en tråkig stund! Det fanns kvällar då jag stannade uppe i princip hela natten, bara för att det var så otroligt spännande. 
Men wow, vad den föll i denna säsongen..
 
För det första så blev jag chockad över att Peyton och Lucas, seriens nästan starkaste karaktärer, tydligen hade blivit avskedade eller hade lämnat serien eller vad det nu var (fick det inte klart för mig). I vilket fall så förlorade serien mycket på det, enligt mig. Saknade deras karaktärer mycket! 
Och deras ersättare var ju inte precis...underbart intressanta om man säger så. 
Under säsongens gång så liksom lärde jag mig att gilla nykomlingarna Clay, Quinn och Alex m.f., men till en början så tyckte jag att deras "storys" var otrooooligt tråkiga. 
 
Alltså verkligen, ingenting i den här säsongen var enligt mig intressant, spännande eller speciellt roligt att följa. Inte Nathans lilla skandal, inte Dan och Rachel med deras TV-program, inte Millicents drogproblem, inte Alex, inte Haleys depression och inte Brookes och Julians "trust-issues". Allt detta kunde säkert ha blivit bra, om de hade gjort det lite annorlunda. Men tyvärr så var det inte så. TYVÄRR så var det SKITtråkigt. Och jag menar... Clays lilla stalker... En stalker, igen? 
 
Det blev liiiite bättre mot slutet med en någorlunda cliffhanger som höjde mitt betyg litegrann. Men i det stora hela så är jag otroligt besviken, och hoppas att de blir bättre i säsong 8. 
 
Jag ger 5,5/10 i betyg till säsong 7 av One Tree Hill. En mycket svag säsong i mina ögon.
 
/Hennie 

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

oj, tyckte inte de var så stor skillnad utan dem helt ärligt. Dem hade gjort sitt ganska mycket men alltid tråkigt när någon lämnar. sista sägonen (9). Säsong åtta är bra men säsong nio är heeeeelt underbart bra och perfekt!

Svar: Det var nog inte att dem försvann som jag störde mig mest på, utan bara segheten i allmänhet under denna säsongen.. :/ Men det börjar titta upp nu igen med säsong 8 :) Den verkar hittills mkt bättre :)
Hennie Skareng

2015-03-20 @ 17:33:20
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback