Shadowhunters-TVshow

 
Först och främst, AAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!! 
 
Som ni kanske märker så är jag SJUKT taggad på den här, nya filmatiseringen av The Mortal Instruments-bokserien av Cassandra Clare. Och NU är det äntligen officiellt. "Shadowhunters" kommer till ABC family nu i höst. 
 
Handling: 
Based on the six best-selling young adult fantasy book series, Shadowhunters follows 18 year old Clary Fray, who finds out on her birthday that she is not who she thinks she is, but rather comes from a long line of Shadowhunters — human-angel hybrids who hunt down demons. When her mother Jocelyn is kidnapped, Clary is thrown into the world of demon hunting with mysterious Shadowhunter Jace and her best friend, Simon. Now living among faeries, warlocks, vampires and werewolves, Clary begins a journey of self-discovery as she learns more about her past and what her future may hold.
 

 
Det har blivit konfirmerat att ABC family har tagit upp projektet, och att serien kommer visas på den kanalen. Vad vi hittills vet är att filmningen startar i Maj i Toronto, enligt The Hollywood Reporter. Castingen kommer att avslöjas senare. Serien ska vara ett drama med ungefär 13 avsnitt, ca 1 timme långa. 
 
Den här gången kommer de att göra karaktärerna äldre. Clary är 18, och Simon och Jace kommer vara i tjugoårsåldern. De tror att de blir bäst, eftersom att filmen "City Of Bones" framstod mer som ett tonårs-fantasy-drama, vilket inte tilltalar en lika stor publik. 
 
"Shadowhunters is a big, epic saga that will resonate with viewers who come to ABC Family for the Harry Potter, Hunger Games and Twilight franchises," ABC Family president Tom Ascheim said. "A New York Times best-seller for 122-consecutive weeks, with over 35 million copies in print worldwide, Shadowhunters is the perfect story to share with our audience."
 
Min största oro nu är att serien ska bli cheesy, och ha halvbra effekter, som det lätt blir med fantasy-serier på ABC. Exempelvis som i Once Upon A Time. Förhoppningsvis så satsar de mycket på att det inte ska bli så. 
 
Annars så tror jag att det här kommer bli HUR bra som HELST! Ser otrooligt mycket framemot det, och hoppas verkligen att de håller sig till bokens handling så mycket som möjligt, så att det inte blir ännu en TMI-flopp... 
 
/Hennie
 
Länkar: 
Twitter: https://twitter.com/shadowhunterstv
Instagram: https://instagram.com/shadowhunterstv/

Postat av: Elsa

Jag har varken läst böckerna eller sett filmen, men ska ändå bli kul att se serien! :)

Svar: Filmen var bara en stor parodi på böckerna, som faktiskt var heelt otroliga (har bara läst de tre första dock, men ändå hah)! Rekommenderar.. ;)
Hennie Skareng

2015-04-01 @ 19:16:59
URL: http://www.gillafilm.devote.se
Postat av: Sarah

Jag hoppades på att CW skulle plocka upp den här till en serie för de vet vad de gör. Jag tror att ABCfamily kommer göra serien dålig tyvärr :(
Men man vet ju aldrig. :)

Svar: Jo, jag hoppades på det jag med... Men jag försöker att vara lite optimistisk ändå x'D
Hennie Skareng

2015-04-02 @ 10:32:31
Postat av: Klara

Jag hoppas verkligen att det här blir bra nu! Ser faktiskt fram emot det, vill se ett avsnitt nu! :)

Svar: Åh jag meed! :3
Hennie Skareng

2015-04-02 @ 10:52:32
URL: http://inutienbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback