Veckans tv: Revenge, OUAT, TVD m.fl.

*OBS: Detta inlägg innehåller SPOILERS för Revenge s04e23, Once Upon A Time s04e22-23, The Vampire Diaries s06e21, Gotham och Finding Carter*
/Hennie
 
Once Upon A Time s04e22-23 "Operation Mongoose"
Vad jag hat/älskar med OUAT, är att de interiktigt kan hålla upp tempot under säsongen, men de levererar ALLTID med en aweeeessooomeee säongsavsluning! ALLTID. Även denna gång.
Trots att jag aldrig riktigt gillat Henry som skådespelare, så tyckte jag att det var kul att avsnittet kretsade mycket kring honom. Dock så var det lite copycat från förra året, då de också var i the enchanted forest, men det gjorde inte så jättemycket.
Älskade slutet, och nu med att Emma blir the dark one. HOPPAS bara att de använder denna roliga storyn, och gör det BRA. Inte samma gamla kamp mot gott och ont! Som jag har sagt tidigare så är OUAT bra på att komma på nya roliga saker, men värdelösa (ibland) på att spinna vidare och göra något som de inte har gjort förrut. Hoppas att det blir ändring på det!
 
Revenge s04e23 "Two Graves"
Ja, då var det dags att säga adjö till Revenge... Måste säga att jag är ganska sliten vad gäller mina åsikter om avslut.. Tyckte det var perfekt timing att avsluta serien, att dra ut på det med en till säsong hade nog inte blivit så bra. Tyckte även att slutet var..fint! Det fick ett någorlunda lyckligt slut!
Men... Förstår ni vad jag menar när jag säger att det inte kändes helt rätt? Enligt mig så har Jack och Emliy som ett par aldrig riktigt funkat. De kändes aldrig som "själsfränder". Så att de blev tillsammans i slutet, kändes lite påtvingat.
Själv så tycker jag nog att serien gick utför, och blev lite för deppig för min smak, när de skrev ut Daniel ur serien. Tyckte det var bra att Victoria var den som höll sig till sist, men hade hellre haft det så att Emily och Daniel redde ut sina problem, och hittade tillbaka till den kärlek dem hade i säsong 1. Hade känns lite mer riktigt, enligt mig. Men alla tycker ju olika!
Aja, kort och gott så kommer jag nog att sakna Revenge! Men serien fick ändå ett någorlunda bra avslut..
 
 Gotham s01e22

Jag börjar verkligen gilla Gotham mer och mer. Den är så unik, och mörk. Älskar det! 

Tycker det är lite synd att Fish är död, men älskar ändå Penguins galna karaktär. Han är ju helt galen och mordisk förstås, en fruktansvärd människa. Men underhållande och intressant att följa just eftersom att han är så speciell! 

Och är det bara jag eller var slutet hur episkt som helst?! När Bruce och Alfred hittade hans pappas lilla hemlighet. Musiken passade in så bra! Sergei Prokofievs Romeo och Julia om jag inte minns fel (jepp, professionella musiker i familjen, så jag kan mina kompositörer). 

 

 Finding Carter s02e06

Gud vad jag gillar Crash nu! Så söt! Han försöker verkligen att vara en bättre människa. Tycker fett synd om Carter! Hoppas allt löser sig och att han kommer tillbaka till serien senare…

Och alltså Taylor; nu får du skärpa dig! Hon är så bitchig, grinig och irriterande….

 

The Vampire Diaries s06e21 "I'll Wed You In The Golden Summertime"

The Vampire Diaries blir bara sorgligare och sorgligare... Förmodar väl att Elena dör nu bara för det.. Promon till nästa avsnitt var mycket...dramatiskt.
Jag är så emot detta. Kommer bara bli skit från och med nu. Är så det känns i alla fall.

Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

måste börja se gotham tror jag

Svar: Jaa det måste du verkligen göra :D
Hennie Skareng

2015-06-09 @ 16:14:17
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback