First Impression: Breaking Bad

IMDb betyg: 9,5/10
Medverkande: Bryan Cranston, Anna Gunn, Aaron Paul, Dean Norris m.fl. 
Handling: A chemistry teacher diagnosed with terminal lung cancer teams up with his former student to cook and sell crystal meth.
 
Jag känner på mig att jag verkligen kommer gilla Breaking Bad. Har nu sett tre avsnitt på säsong ett, och första intrycket är; mörk, djup, spännande, episk. Älskar att kemin tar upp en så stor plats i det hela, speciellt nu när jag precis börjat naturprogrammet på gymnasiet. 
 
Till en början så trodde jag att Breaking Bad skulle vara alldeles för mörk för min smak, och t.o.m lite tråkig. Och jag hade inte helt fel om att den är mörk, men med lite humoristiska inslag, så är det enbart något positivt och utmärkande med serien.
Hittills rikigt talangfulla skådespelare också. Är ett speciellt stort fan av huvudkaraktären Walter White. Har hört från andra, att det är mycket spännande att få se hans resa från att vara en oskyldig högstadielärare i kemi, till en grym drogkung. 
 
Ska bli kul att fortsätta med serien! Riktig kvalitetsserie, denna! 
 
Ha det bra! :)
 
Epic trailer, am I right..? Kolla in den ;)

Postat av: Saras Serieblogg

Om du tycker att den är mörk nu - vänta bara! ;)

2015-10-16 @ 16:05:58
URL: http://seriereflektioner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback